وزیر کار در بازدید از منطقه ۱۲ گفت: مناطق ۱۱، ۱۲ و بخشی از منطقه ۱۳ متاسفانه به دلیل بافت فرسوده و مسائلی که پشت سر گذاشته است، بافت فرهنگی و اصلی خود را از دست داده و همین موضوع باعث شده به مراکز آسیب بدل شود.

وی گفت: در برخی از این مناطق تا ۷۰ درصد ساکنان را مهاجران تشکیل می دهد و ساکنان سنتی و قدیمی از این منطقه رفته اند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر در این مناطق ارزان است، گفت: ما نیاز به تمرکز در این مناطق داریم و متاسفانه چرخه مداخلات ما در اینجا ناقص بوده است.

وی گفت: ما امروز با برخی از مدیران بهزیستی و شهرداری بازدیدی از کانون های آسیب داشتیم و نگاه ما این است که وزارت بهداشت، وزارت کار، شهرداری، بهزیستی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و غیره باید با همدیگر چرخه ای را ایجاد کنند تا بتوانیم کانون آسیب را به حداقل برسانیم ضمن اینکه باعث آلوده شدن محیط های دیگر و انتقال این کانون به مناطق دیگر نشویم.

ربیعی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین آسیب ها برای معتادان و کارتن خواب ها بحث تردشدگی است، گفت: وقتی خانواده فرد را ترد می کند فاجعه ها عمیق تر می شود. ما موارد زیادی داشتیم که ترد اولیه، وضعیت فلاکت بار بسیاری را برای معتاد ایجاد کرده است.

وزیر کار با تاکید بر اینکه باید بحث مهاجرت را جدی تر بگیریم، گفت: دولت بحث بافت فرسوده را به طور جدی پیگیری می کند ما نیز باید تلاش کنیم جلوی این مهاجرت ها را بگیریم. با این مهاجرت ها در شهرستان بافت خانوادگی انسجام بیشتری دارد و قدرت معالجه بیشتر است.

ربیعی ادامه داد: در برخی کشورها به دلیل قوانینی که دارند، فرزندان را از والدین معتاد می گیرند. حضور فرزند در خانواده معتاد دستاوردی جز اعتیاد و نابودی آن کودک ندارد. ما باید قوانین را به این سمت سوق دهیم.

وی تاکید کرد: ما باید تمرکز بیشتری در سال ۹۷ به کانون های آسیب داشته باشیم تا بتوانیم زمینه کاهش اعتیاد را فراهم آوریم.

وی با اشاره به حضور خود در بازار ۱۵ خرداد نیز گفت: با کاسب ها صحبت کردم. حاضران در بازار را اقشار کارگر و بازنشسته ها تشکیل می دهد.

وی گفت: خوشبختانه بر اساس آمار خود فروشنده ها، نوروز امسال نسبت به پارسال میزان فروش ۲۰ درصد بیشتر بوده است. ما نیز تلاش می کنیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: باید دارای پتانسیل برای گردشگری ارزان قیمت را شناسایی کنیم و با مشارکت شهرداری زمینه ای فراهم آوریم تا مردم زندگی شهری را با خرید ارزان تجربه کنند.

محسنی: باید جمعیت ثابت در قلب تهران افزایش یابد

شهردار منطقه ۱۲ نیز گفت: منطقه ۱۲ از مناطق آسیب پذیر تهران است که امیدوارم بتوانیم با کارهای زیربنایی و حمایت دولت، بخشی از این آسیب را کاهش دهیم.

وی گفت: شهرداری در زمینه ترک اعتیاد اقدامات بسیاری انجام داده اما باید با مهارت آموزی به افرادی که ترک کرده اند، زمینه بازگشت آنها به خانواده ها را فراهم کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: باید تلاش ما این باشد که جمعیت ثابت در منطقه ۱۲ افزایش یابد و محیط برای زندگی مناسب تر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.