وبسایت شبکه الجزیره گزارش داد که افشای جزئیات برنامه سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به آمریکا نشان می‌دهد که وی با شماری از رهبران سازمانهای دست راستی یهودی در آمریکا دیدار و گفتگو کرده است.

براساس این گزارش، محمد بن سلمان با رهبران گروههایی نظیر سازمان آیپک، ایستادگی برای اسرائیل(ADL) و فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی دیدار کرده است؛ گروههایی که همگی از حامیان شهرک سازی‌ها در فلسطین اشغالی هستند و همچنین برای مقابله با جنبش تحریم اسرائیل می‌جنگند.

جنبش تحریم اسرائیل به دنبال تحریم و بایکوت کالاهای اسرائیلی در واکنش به توسعه شهرک سازیها در اراضی اشغالی است.

براساس این گزارش، افشای یک نسخه از برنامه سفر بن سلمان که روزنامه هاآرتص آن را منتشر کرده نشان می‌دهد که ولیعهد سعودی همچنین با رهبران کمیته یهودیان آمریکا(AJA) و دیگر گروههای تندروی لابی اسرائیلی نیز دیدار کرده است.

الجزیره در ادامه نوشت؛ در حالیکه عربستان سعودی هنوز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد انجام چنین اقداماتی توسط محمد بن سلمان نشانه گرمتر شدن روابط ریاض و تل آویو است.

پیش از این برخی رسانه های اسرائیلی از دیدار ولیعهد سعودی با یک هیات اسرائیلی طی سفر وی به قاهره خبر داده بودند. بعد از این دیدار شرکت هواپیمایی هند از موافقت ریاض با عبور هواپیماهای این شرکت از آسمان عربستان برای سفر مستقیم به تل آویو خبر دادند.

این برای اولین بار است که عربستان حریم هوایی خود را به روی شرکتهای هواپیمایی برای پرواز به فلسطین اشغالی باز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.