ترکی المالکی سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان افزود که در پی عملیات رهگیری، یک هندی مقیم عربستان بر اثر ترکش های موشک منهدم شده، زخمی شد.

این در حالی است که خبرگزاری یمنی «سبا» وابسته به جنبش انصار الله قبلا اعلام کرده بود که یک فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه گارد ملی عربستان در نجران شلیک شده و با اصابت آن به هدف، خسارت هایی را به نیروها و تجهیزات نظامی دشمن وارد کرده است.

رویترز افزود: انصارالله یمن از آغاز ورود نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به جنگ یمن در سال ۲۰۱۵، تاکنون ده ها فروند موشک به سوی این کشور شلیک کرده است.

پدافند هوایی عربستان هفته گذشته نیز اعلام کرد که چند فروند موشک شلیک شده به خاک این کشور را رهگیری و منهدم کرده و ترکش ناشی از انهدام موشک های شلیک شده به ریاض پایتخت این کشور، به مرگ یک نفر (تبعه مصر) انجامیده است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن &#۳۹;عبدربه منصور هادی&#۳۹; رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.