منابع دیپلماتیک اعلام کردند که در پی به شهادت رسیدن ده ها فلسطینی توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

این منابع دیپلماتیک که نامشان فاش نشده است، توضیحی درباره جزئیات این گفتگوی تلفنی ارائه نکرده اند.

خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرده است که چاوش اوغلو در این گفتگوی تلفنی مراتب تسلیت آنکارا به خاطر شهادت ده ها فلسطینی در حمله روز جمعه ارتش اسرائیل را اعلام کرده است.

چاوش اوغلو به المالکی گفته است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا در تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا بازنگری کند.

چاوش اوغلو افزود: ترکیه تماس های متعددی با سایر دولت ها داشته تا از مردم فلسطین محافظت کرده و به درد و رنج آنها پایان دهد.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرده است که حاضر به همکاری با المالکی است تا فلسطین به حقوق مشروع خود و استقلال دست یابد.

روز جمعه نیز وزارت خارجه ترکیه حمله نظامیان ارتش اسرائیل به فلسطینی ها در نوار غزه را محکوم کرد و با انتشار بیانیه ای افزود: اسرائیل باید فورا استفاده از زور را متوقف کند چرا که این اقدامات موجب تشدید تنش در منطقه می شود.

به گفته مقام های رسمی غزه، در یورش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقابله با تظاهرات کنندگان فلسطینی، حداقل ۱۶ نفر به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

این یکی از بزرگترین تظاهرات های فلسطینی ها در سال های اخیر به شمار می رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.