سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از اول طرح ترافیک نوروزی تاکنون ۱۵ درصد افزایش تردد و ۳ درصد افزایش جانباختگان تصادفات را داشته ایم.

او با بیان این که ۵هزار نیرو و ۱۵۰۰ دستگاه خودرو کمکی در نوروز امسال به کمک راهور آمدند گفت: امسال گره ترافیکی و در راه مانده نداشتیم ولی ترافیک سنگین مقطعی را در شهرهای شمالی و شهرهای زیارتی داشتیم.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که مردم نسبت به پارسال با وجود افزایش ۱.۵ میلیون خودرو جدید در سال گذشته همکاری خوبی با پلیس داشتند و زمان سفر خود را مدیریت کردند گفت: در طول اجرای طرح نوروزی، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی وخواب آلودگی ۸۵ درصد تصادفات فوتی را به خود اختصاص داد.

سردار مهری با اشاره به کاهش تلفات جاده ای در موج نخست سفرهای نوروزی گفت: در موج اول سفرها حدود ۵ درصد کاهش تلفات را داشتیم ولی از چند روز گذشته به خصوص ۱۰ فروردین که ۳۷ کشته دادیم شاهد افزایش تلفات بودیم.

به گفته او از اول فرودین تاکنون ۳ درصد افزایش جانباختگان تصادفات را داشته ایم و بیشترین بار ترافیکی از شمال به جنوب و خروجی های مشهد را امروز شاهدیم.

رییس پلیس راهور اضافه کرد: بیشترین ترددهای نوروزی در استان های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، قم و فارس بوده و استان های فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین تصادفات فوتی را به خود اختصاص دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.