برخی از کاربران  فیسبوک نسبت به سرقت از داده های تلفن  همراه و جمع اوری متن پیام های کوتاه خود توسط شرکت فیسبوک  شکایت دارند .

این گروه معتقدند فیس بوک بدون اجاره کاربران،  شروع به ورود به سیستم پیام های متنی و تماس های تلفنی کاربران خود  کرده ،آن هم قبل از اینکه به صراحت آنها را از عمل خود مطلع سازد. اگر صحت این ادعا به طور رسمی تایید شود، ادعاهای قبلی این شرکت مبنی بر این که "آپلود این اطلاعات همیشه تنها در اختیار(کاربران) شماست." کاملا دروغین است.

دسته گل جدید فیسبوک هم رو شد /سرقت اطلاعات تماس و پیام های کوتاه کاربران/ میلیون ها اندرویدی قربانی شدند

در نسخه قبلی برنامه مسنجر، فیس بوک به کاربران گفت که تنظیمات آنها را قادر می سازد "برای ارسال و دریافت پیامک در مسنجر"  آماده شوند و گزینه ای را برای کاربران ارائه می دهد  تا با اختیار خود و از طریق دکمه آبی رنگ "OK" و یک پیوند خاکستری بسیار کوچکتر به سمت  "تنظیمات"  رفته و سیستم عامل گوشی خود را با فیسبوک همگام کنند.

اما در هیچیک از این توضیحات صحبت از اجبار نبوده و همه چیز  انتخابی مشخص شده است  . بنابراین ورود فیسبوک به  تاریخچه متن پیام های کوتاه و آپلود  این اطلاعات در سرورهای فیسبوک کاملا غیرقانونی است .

این در حالی است که حتی کاربرانی که این قابلیت را فعال نکرده اند نیز مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته اند.یک کاربر در این خصوص ادعا می کند که "هیچ پیام صریح  و درخواست دسترسی به تماس تلفنی و داده های اس ام اس نداشتم  اما اکنون متوجه شده ام بخش تاریخچه فیسبوک مملو از اطلاعات تماس های تلفنی و اس ام اس های شخصی من شده است "

دسته گل جدید فیسبوک هم رو شد /سرقت اطلاعات تماس و پیام های کوتاه کاربران/ میلیون ها اندرویدی قربانی شدند

هفته گذشته برخی از کاربران فیس بوک که از قبل از حذف حسابهایشان درخواست داده بودند داده های خود را دانلود کنند، شوکه شدند . چرا که فایل دریافتی آنان آنها حاوی گزارش های دقیق از تمام تماس ها و پیام های اس ام اس که با تلفن هایشان ارسال کرده بودند،  می شد .

در پاسخ،  به این اتهام فیسبوک در متنی با نام  "بررسی واقعی"  اعلام کرد که "مردم باید به طور مشخص موافقت کنند که از این ویژگی استفاده  می کنند یا خیر و آپلود این اطلاعات همیشه تنها در انتخاب کاربر قرار دارد". اما اکثریت قریب به اتفاق  کاربران شاکی می گویند هرگز از گزینه دسترسی به پیام های کوتاه یا تماس های تلفنی استفاده نکرده بودند .

در این میان کاربران سیستم عامل اندروید تنها قربانیان ماجرا هستند، زیرا سیستم عامل iOS اپل اجازه نمی دهد که برنامه های کاربردی از این نوع اطلاعات خصوصی دیدن کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.