احمد انارکی محمدی با اشاره به افزایش قیمت دلار به بیش از ۵ هزار تومان در روزهای ابتدایی سال اظهار داشت: رئیس بانک مرکزی در دی ماه سال گذشته علت افزایش قیمت دلار را اتمام سال میلادی عنوان کرد و نوید آن را داده بود که در بهمن ماه نرخ دلار و ارز به قیمت اصلی کاهش پیدا می کند اما چنین اتفاقی رخ نداد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته با شروع سال نو و افزایش سفر های خارجی پیش بینی می شد که قیمت دلار افزایش یابد به همین جهت انتظار می رفت که بانک مرکزی برای مدیریت بازار، بسته حمایتی مناسبی را از ماه بهمن و اسفند در نظر بگیرد.

به نوشته خانه ملت، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در ایام نوروز طبیعی است، بیان داشت: با افزایش خروج مسافر، دلار گران تر می شود و دولت با علم به این موضوع اقدامی در راستای مدیریت نرخ دلار انجام نداد.

وی به سرنوشت نرخ دلار بعد از ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: اگر دولت بازار را مدیریت نکند بعد از ایام نوروز اگر نرخ ارز افزایش پیدا نکند شاهد کاهش قیمت دلار نخواهیم بود.

انارکی محمدی با تاکید براینکه بانک مرکزی باید بسته پولی و بانکی برای کنترل بازار ارز طراحی کند، عناون کرد: اگر دولت بسته حمایتی طراحی نکند نمی تواند مانع افزایش قیمت دلار در روزهای آینده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشترین دلار در دست مردم و در خانه ها است، گفت: اگر بانک ارزی و سپرده ارزی ایجاد شود و اطمینان مردم نسبت به سپرده گذاری و بازپس گیری دلار داده شود، ارز از خانه ها جمع آوری می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به نقش مجلس در زمینه مدیریت بازار ارز اشاره کرد و اظهار داشت: در مدیریت بازار ارز دولت نقش اصلی را دارد اما مجلس می تواند با اهرم نظارت عملکرد دولت را رصد کند در این زمینه کمیسیون اقتصادی چندین جلسه داشته اما تاثیر قابل ملاحظه ای دیده نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.