مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آمار و اطلاعات در همه مشاغل مورد نیاز بوده و پایه برنامه‌ریزی برای اقدامات آینده است، اظهار کرد: زمانی که در اتحادیه تاکسیرانی شروع به کار کردم ضعف اطلاعاتی احساس می‌شد و آمار دقیقی در حوزه‌های مختلف تاکسیرانی وجود نداشت، بنابراین اقدام به ایجاد سامانه جامع آماری تاکسیرانی کردیم.

 

وی ادامه داد: اطلاعات تمامی تاکسی‌های موجود در شهرهایی با جمعیت بیش ۱۰۰هزار نفر که تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی شهری هستند، در این سامانه ثبت خواهد شد که این اطلاعات شامل تعداد تاکسی‌ها و نوع آنها، بیمه، سال ساخت تاکسی‌ها ،معاینه فنی  و... است.

 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: قرار است اطلاعات دیگری  مربوط به تاکسیرانان اعم از تعداد تاکسیرانان،تعداد رانندگان اصلی ،تعداد کمک رانندگان،سن تاکسیرانان و میزان تحصیلات آنان از این سامانه استخراج شود تا این اطلاعات به صورت آن‌لاین در دسترس قرار گیرد و بتوانیم بر پایه اپلیکیشن‌های موبایلی تجزیه و تحلیل صحیحی در حوزه تاکسیرانی اعم از خودرو و رانندگان داشته باشیم.

اتصال سامانه جامع آماری تاکسیرانی به سیمفا،بیمه مرکزی و ثبت‌احوال

وی اظهار کرد:  سامانه آماری تاکسیرانی‌قابلیت این را دارد که به سامانه سیمفا (سامانه‌ جامع معاینه فنی کشور) نیز متصل شده و از این طریق معاینه فنی خودروها رصد و با خودروهایی که معاینه فنی ندارند به‌هنگام برخورد شود. این اقدام باعث خواهد شد تا سطح ایمنی خودروها بالا رود. همچنین این سامانه  امکان اتصال به بیمه مرکزی را هم دارد تا به صورت به هنگام نیز بیمه رانندگان مورد بررسی قرار گیرد.

ضامنی در ادامه تصریح کرد: گزارشی که سال گذشته به سازمان شهرداری‌ها داده شد این بود که تعدادی از ناوگان حمل و نقل عمومی بیمه شخص ثالث ندارند و رانندگان این خودروها در گرفتن بیمه کوتاهی کرده‌اند.در حقیقت رصد کردن این امر و نظارت بر آن به واسطه ابزارهای فیزیکی شاید اقدام دشواری باشد و به همین منظور تنها راه نظارت صحیح بر این امر، استفاده از این سامانه آماری است. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور  در پایان افزود: بیشتر اطلاعات مورد نیاز از تاکسی‌ها وارد سامانه شده است اما هنوز مقداری اطلاعات باقی مانده که امیدواریم در بهار سال ۹۷ نیز کار ورود اطلاعات به این سامانه به اتمام برسد. همچنین این سامانه بایستی به سامانه ثبت احوال نیز متصل شود که مقدمات این کار نیز فراهم شده‌ است. در حقیقت با تبادل اطلاعاتی که قرار است از طریق ثبت احوال صورت گیرد کمک خواهد شد که اطلاعات درست و صحیحی از افراد در این سامانه درج شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.