سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به موضع گیری دونالد ترامپ درباره نزدیک بودن خروج نیروهای آمریکایی از سوریه واکنش نشان داد و گفت: تحولات میدانی حاکی از این است که آمریکا در راستای تحکیم حضور خود در سوریه گام بر می دارد.

وی در نشست خبری بیان کرد: اینکه رئیس جمهور آمریکا از نزدیک بودن عقب نشینی نیروهای این کشور از سوریه سخن گفته است؛  حداقل با اظهار نظر قدیمی درباره عقب نشینی از سوریه پس از پیروزی آمریکا بر داعش همخوانی دارد. در عین حال ما اخیرا شاهد هستیم که آمریکا حضور خود را به شکل جدی در کرانه شرقی فرات و در مساحت زیادی از اراضی سوریه تا مرز با عراق محکم کرده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا نه تنها نیروهای خود را مستقر کرده و مراکز نظامی خود را تقویت کرده است بلکه هیات های محلی وابسته به خود را سرپرستی می کند و از آنها حمایت مالی می کند.

لاوروف اعلام کرد: حضور آمریکا در سوریه نامشروع و مغایر با منشور سازمان ملل است.

شایان ذکر است ترامپ  اخیرا گفت:« ما داریم بر داعش غلبه می کنم و به زودی از سوریه خارج می شویم،‌ بگذارید حالا بقیه به این موضوع رسیدگی کنند. خیلی زود ...خیلی زود... ما صد درصد آنچه که به آن خلافت یا سرزمین می گویند را خیلی زود پس می گیریم، و از آنجا خارج می شویم و به کشورمان بازمیگردیم، ‌جایی که به آن تعلق داریم و می خواهیم آنجا باشیم».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.