کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ و آبه در اقامتگاه رئیس جمهوری آمریکا در فلوریدا ملاقات و درخصوص کارزار بین المللی برای حفظ حداکثر فشار بر کره شمالی مذاکره خواهد کرد. 

این ملاقات که سومین نشست ترامپ و آبه است، همچنین بررسی راهکارهای مربوط به گسترش سرمایه گذاری و روابط تجاری دو جانبه بین آمریکا و ژاپن را در بر می گیرد. 

نخست وزیر ژاپن گفته است که در نظر دارد در جلسه دیدار با ترامپ از وی درخواست کند در زمان ملاقاتش با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در مورد موضوعات مرتبط با ربوده شدن شهروندان ژاپنی در کره شمالی، بحث و تبادل نظر کند. 

ژاپن از دیرباز موضعی سخت در مورد مذاکره با کره شمالی اتخاذ کرده، اما به گفته تحلیل گران، احتمال دیدار بین ترامپ و کیم و همچنین مذاکره بین دو کره، توکیو را به ارزیابی مجدد موضع خود وا داشته است.

ژاپن نگران است که روند دیپلماتیک جدید، پرداختن به توان موشکی کره شمالی و همچنین مساله شهروندان ژاپنی ربوده شده در پیونگ یانگ در جریان جنگ سرد را از قلم بیاندازد.

به گزارش ایرنا، اعلام خبر غیرمنتظره ملاقات میان کیم و ترامپ و تمایل کره شمالی برای مذاکره با آمریکا به منظور پایان دادن به برنامه هسته ای خود، میزان امیدواری به تنش زدایی بین دو کشور را افزایش داده است.

علاوه بر دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی، مقام های پیونگ یانگ و سئول نیز قصد دارند نشست مشترکی داشته باشند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.