تیم های فوتبال استقلال ایران و الریان قطر در چارچوب هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم از ساعت ۲۰ امشب (دوشنبه ۱۳ فروردین ماه) در ورزشگاه آزادی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

این دیدار در حالی برگزار می شد که استقلال تا پیش از این دیدار با کسب یک برد و سه تساوی با ۶ امتیاز در صدر گروه خود قرار داست و قصد داشت تا با کسب ۳ امتیاز حساس این دیدار خانگی صعود خود را به دور بعد مسجل کند.

آبی های ایران که از حمایت حدود ۳۵ هزار هوادار در آخرین روز تعطیلات نوروز بهره می بردند، از ابتدا اختیار توپ و میدان را بدست گرفته و خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه ششم این دیدار، نفوذ فرشید اسماعیلی از جناح راست خط دفاعی الریان و ارسال زمینی وی به سرور جپاروف رسید و ضربه وی بعد از برخورد با مدافع حریف و تغییر مسیر، از خط دروازه گذشت.

اما بعد از این گل نیز حملات استقلالی ها برای افزایش تعداد گل های خود در این نیمه با این گل ادامه یافت. در دقیقه ۱۴ حرکت پا به توپ فرشید اسماعیلی در داخل محوطه جریمه الریان می توانست آبی پوشان را صاحب دومین گل خود کند اما ضربه وی توسط مدافعین الریان دفع شد.

از دقیقه ۲۰ الریان تلاش کرد تا توپ و میدان را بدست گرفته و استقلال را وادار کند تا مقداری عقب بشیند. با این حال تلاش های بازیکنان این تیم باعث نشد تا دروازه حسینی به طور جدی تهدید شود. در دقیقه ۳۵ اعتراض شفر به تصمیم داور در اعلام خطا به سود الریان باعث تذکر جدی داور به سرمربی استقلال شد. دو دقیقه بعد نیز خطای روزبه چشمی بر روی تاباتا در پشت محطوه جریمه یک کارت زرد برای این مدافع ملی پوش به همراه داشت.

در نهایت نیمه نخست با تک گلی که سرور جپاروف به ثمر رساند به نفع استقلال به پایان رسید.

قضاوت این دیدار را کیم دونگ جین از کره جنوبی برعهده دارد و بانگ گیول و پانگ سانجونگ کمک داوران وی بودند.

** ترکیب استقلال

سید حسین حسینی (دروازه بان)، خسرو حیدری، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، امید نورافکن، روزبه چشمی، امید براهیمی، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی

سرمربی: وینفرد شفر

** ترکیب الریان

عمر باری(دروازه بان)، یاسر عبدالرحمان، گونزالو ویرا، محمد علاء الدین، موسی هارون جمعه، محمد العلاوی، کیم یونگ جین، احمد آل سید، رودریگو تاباتا، عبدالرزاق حمدالله، موتالی

سرمربی: میشل لادروپ

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.