نشست توجیهی رسانه ای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با حضور نمایندگان رسانه های قاره آسیا برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان رسانه ای کمیته های ملی المپیک کشورهای آسیایی و همچنین نمایندگانی از آژانس های خبری سراسر دنیا در هتل بوربودور جاکارتا برگزار شد مسئولان بخش های مختلف کمیته برگزاری بازیها از جمله کمیته های اسکان، حمل و‌نقل، صدور کارت شناسایی(ID Card )، رادیو و تلویزیون، عکاسان، مراسمها(افتتاحیه و اختتامیه)،اینترنت، لجستیک و .. گزارشات کاملی را به شرکت کنندگان ارائه دادند.

در ابتدای این نشست اریک توهیر رئیس ستاد برگزاری بازی ها ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان ابراز امیدواری کرد تا اندونزی بتواند میزبان مناسبی برای این دوره از بازیها بوده و خاطرات خوبی را برای تمام شرکت کنندگان ایجاد کند.

وی در ادامه به آماده بودن اکثر سالن ها و‌مکان های مربوط به میزبانی بازی ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب اعضای ستاد برگزاری در کمیته های مختلف و در حالی که ۱۳۸ روز زمان داریم می توانیم اعلام کنیم مشکل خاصی نداریم و قطعا تمام اقدامات طبق برنامه ریزی صورت گرفته بطور کامل اجرا خواهد شد.

مالک باشگاه اینتر تنها چالش موجود را ترافیک جاکارتا اعلام و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری خوب مردم خونگرم این شهر این مشکل را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

وی به تقویت سیستم حمل و‌نقل عمومی و‌ تجهیز این بخش برای یاری رسانی به شرکت کنندگان در بازی ها اشاره کرد و اظهار داشت که این سرمایه گذاری یادگاری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ برای این شهر پرجمعیت خواهد بود.

در ادامه نشست، مسئولان کمیته های مختلف ستاد برگزاری بازی ها با ارائه گزارش های تصویری و‌ پاورپوینت اطلاعات کاملی از فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مدت زمان پیش رو تا زمان استارت بازی ها ارائه دادند.

فردا و در ادامه این نشست، نمایندگان شرکت کننده در تور بازدید از دهکده ورزشکاران، ورزشگاه افتتاحیه و سالن های در نظر گرفته شده برای میزبانی رشته های مختلف بازی ها که در جاکارتا قرار دارند شرکت خواهند کرد.

در این نشست نمایندگانی از کمیته های ملی المپیک و رسانه های خارجی ایران، قطر، عربستان سعودی، پاکستان، فلسطین، لائوس، ژاپن، چین، تایوان، ترکمنستان، کویت، قطر، تایلند، کره، ازبکستان، قزاقستان، لائوس، ویتنام، ماکائو، فیلیپین، سنگاپور، عمان مالزی و برخی کشورهای دیگر آسیایی حضور داشتند. همچنین رابطین خبری رسانه های آمریکایی و اروپایی از جمله رویترز، اسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه نیز بصورت مستقل و جهت رایزنی برای پوشش بازیها در این نشست حضور یافته بودند.

بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی مرداد ماه سال جاری در ۴۰ رشته ورزشی و در شهرهای جاکارتا، حومه جاکارتا و پالمبانگ برگزار خواهد شد که پیش بینی می شود کشورمان با کاروانی حدود ۳۳۰ ورزشکار در آن حضور یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.