وینفرد شفر بعد از پیروزی دو بر صفر تیمش مقابل الریان گفت: در حالت عادی باید به احترام عملکرد تیمم بایستم. کاری که امروز تیم من انجام داد فوق العاده بود. به داشتن این تیم افتخار می‌کنم.

او افزود: ما مصدومانی مثل تیام و حسینی داشتیم. در روزهای گذشته جلسات زیادی داشتیم. صحبت کردیم که چه کسی به میدان برود و در نهایت جمع بندی ما این بود که با این ترکیب بازی کنیم. همه کارهایی که در تمرینات انجام دادیم، در جلسات آنالیز راجع به آنها صحبت کردیم. راجع به الریان هم باید بگویم که تیم بسیار جنگنده‌ای است. آنها تیم بسیار خوبی هستند. شاید سوال کنید چرا قربانی و دیگران بازی نکردند ولی باید بگویم ما عالی بودیم و بر اساس تاکتیک‌مان بازیکنان را انتخاب کردیم و بازیکنان اصلی و ذخیره عالی بودند. می شد گل های بیشتری بزنیم. می‌دانم امروز تعطیل بود ولی باید از هوادارانی که آمدند تشکر کنم. این پیروزی برای همه هواداران بود. یک نفس راحت می‌کشیم. همه عوامل تلاششان را برای موفقیت در این بازی انجام دادند.

شفر درباره تغییرات زیاد تیمش در این بازی گفت: این یک امتحان برای خبرنگاران بود (باخنده). ما می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم و به دنبال پاس بلند نیستیم و دنبال پاسکاری یک ضرب و دو ضرب هستیم. اسماعیلی می‌تواند در مصاف تک به تک بازیکن مقابلش را بردارد. جپارف هم می‌تواند پاس‌های غافلگیر کننده‌ای بدهد. خوشحالم بابت این عملکردمان. باید از کادرفنی تشکر کنم چون به خوبی حریف را می شناختیم. می‌دانستیم حریف در هوا بهتر کار می‌کند تا روی زمین. ما امروز دو ارسال داشتیم یکی در نیمه اول حیدری و دوم هم زکی پور در نیمه دوم. من خوشحالم بابت عملکردمان. از عملکرد سهرابیان که اولین تجربه آسیایی‌اش بود هم خوشحالم. از عملکرد چشمی، ابراهیمی، منتظری و غفوری هم که ملی پوشان ما بودند و شاید کمی خسته بودند و چند نفرشان برای ما بازی هم کرده بودند، خوشحالم. از خسرو حیدری هم ممنونم که خیلی عملکرد خوبی داشت. چشمی هم با حرکاتی که کرد باعث تشویق هواداران شد. ما یک بازیکن خارجی داشتیم و ۱۰ نفر دیگرمان بازیکنان بسیار خوب ایرانی بودند.

وی در پاسخ به سوالی درباره زوج سازی غفوری و حیدری در این دیدار، بیان کرد: ما در این باره بارها صحبت و تمرین کرده‌ایم. امروز هر دو بازیکن روز خوبی داشتند و بهترین عملکرد را داشتند. بازیکنان جوان و با تجربه ما دنبال یاد گرفتن هستند تا بهتر شوند و از این جهت خیلی خوشحالم.

در اواسط این نشست شفر از خبرنگاران درباره بازی العین و الهلال پرسید و وقتی فهمید سه پنالتی برای العین گرفته شده به شدت تعجب کرد و گفت: سه پنالتی برای العین؟ واقعا؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.