المیادین گزارش داد، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات در سخنانی تعهد داد به عهد و پیمان خود با مردم مصر باقی می‌ماند.

سیسی اظهار داشت: به شما قول می‌دهم که بر عهدم با شما بمانم و در راستای اعتلای میهن بزرگ‌مان از هیچ تلاشی فروگذاری نکنم و با تمام قوا و اراده‌ای قوی برای سازندگی نهادهای کشور و تحقق توسعه در آن تلاش کنم.

وی افزود: به شما قول می‌دهم برای همه مصری‌ها بدون هیچ گونه تبعیضی تلاش کنم، برای من کسی که به من اطمینان کرده و رای داده هرگز با کسی که به من رای نداده تفاوتی ندارد.

هیات ملی انتخابات در مصر روز دوشنبه به شکل رسمی پیروزی عبدالفتاح سیسی برای دور دوم ریاست جمهوری تا سال ۲۰۲۲ را با کسب ۹۷ درصد کل آراء اعلام کرد.

طبق گزارش هیات یاد شده میزان مشارکت در این انتخابات ۴۱ درصد بود.

رئیس این هیات در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: هیچ گونه شکایتی از سوی دو کاندیدای انتخابات دریافت نکرده‌ایم و به این ترتیب می‌توانیم سیسی را پیروز انتخابات اعلام کنیم.

وی افزود: در این انتخابات ۱۵۷ هزار و ۶۰ رای‌دهنده در خارج از کشور و ۲۴ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۲ رای‌دهنده در داخل مصر شرکت کردند و به این ترتیب میزان مشارکت به ۴۱.۵ درصد رسید.

رئیس هیات ملی انتخابات مصر در ادامه گفت: سیسی با کسب ۲۱ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۸۳۷ رای یعنی ۹۷.۰۸ درصد کل آراء پیروز انتخابات شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.