هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق و رئیس ائتلاف فتح در این کشور در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین درباره انتخابات پارلمانی آتی، وجود هر گونه تاثیرات خارجی در انتخابات پارلمانی عراق را بعید دانست و گفت: هرگز اجازه وقوع چنین چیزی را نخواهیم داد.

هادی العامری با اشاره به وجود اتفاق نظر در میان تمامی لیست‌ها برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف و بدور از هرگونه دخالت خارجی تاکید کرد: تنوع در لیست‌های مختلف و به دور از هر گونه جبهه‌گیری طایفه‌ای گامی مثبت بوده و نشانه صحت انتخابات است. اولویت عراق نابودی مثلث مرگ یعنی طایفه‌گرایی، فساد و تروریسم است.

دبیرکل سازمان بدر عراق با اشاره به این گفته مرجعیت عالی قدر دینی این کشور که "خطر فساد کمتر از تروریسم نیست" اظهار داشت: این تنها شیعیان عراق نبودند که از فتوای جهاد کفایی مرجعیت برای مبارزه با داعش استقبال کردند و اهل تسنن، ترکمان‌ها و کردها نیز از این فتوا استقبال کردند.

العامری یادآور شد: عراق شامل گروه‌های مختلف بوده و تنها با مشارکت تمامی این گروه‌ها در دولت ثبات خواهد یافت.

وی افزود: ائتلاف دولت قانون نیز با سه لیست در انتخابات پارلمانی مشارکت خواهد کرد اما ائتلاف فتح امیدوار است پس از انتخابات کامل شود.

دبیرکل سازمان بدر عراق تاکید کرد: در ائتلاف‌های پس از انتخابات هیچ وتویی برای هیچ کسی وجود ندارد و گفت‌وگوها علنی خواهد بود.

العامری گفت: نباید از سازمان حسابرسی و عدالت به عنوان ابزاری برای تسویه حساب و سیاسی‌کاری در روند انتخابات استفاده شود.

این چهره عراقی بر لزوم اتخاذ اقدامات قضایی در مورد کسانی که مرتکب جنایت در حق مردم عراق شده‌اند و اجرای عدالت برای همه بدون استثنای هیچ فردی گفت: تمامی روسای گروه‌ها و تشکل‌ها سند شرافت انتخاباتی را تایید کرده و در مورد اعزام فرستاده و نماینده برای امضای آن توافق کردند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات در تاریخ مقررش، تاخیر در این امر را به معنای بردن کشور در دالانی تاریک توصیف کرد و گفت: کمیساریای عالی انتخابات تمامی راهکارهای مناسب برای تضمین مشارکت همه آوارگان در این انتخابات را در نظر گرفته و امیدوار است انتخاباتی پاک و شفاف برگزار شود.

این مسؤول سازمان بدر و رئیس ائتلاف فتح تاکید کرد: ائتلاف فتح هرگز به میدان‌های نبرد اکتفا نخواهد کرد و همانگونه که وارد میدان‌های نبرد با تروریسم شد، وارد سیاست نیز می‌شود.

العامری در دیداری در جریان انتخابات عراق به رویکردهای ائتلاف فتح برای تقویت جایگاه و اعتبار دولت، قانون، دستگاه قضایی، گسترش امنیت، انحصار اسلحه به دولت، بازگرداندن همبستگی ملی و اصلاح بافت اجتماعی که توسط تروریسم و طایفه‌گرایی از بین رفته بود، اشاره کرد و گفت: ائتلاف فتح به دنبال ایجاد روابطی همه جانبه با تمامی کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه بر اساس اصل عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها است و تمامی گروه‌های عضو ائتلاف فتح در مورد لزوم حصر سلاح در دست دولت اتفاق نظر دارند.

رئیس ائتلاف فتح در عراق با اشاره به اینکه دفاع از عراق منتی بر سر مردم نبوده بلکه وظیفه ماست و یک مسؤولیت بزرگ محسوب می‌شود، تاکید کرد، در صورتی که خطری عراق را تهدید کند، سلاح به دست گرفته و از عراق دفاع خواهد کرد، حال پست سیاسی که در آینده بر عهده خواهد گرفت هر چه می‌خواهد باشد.

العامری با اشاره به اینکه احتمالا داعش بار دیگر شیوه جنگ چریکی را در پیش می‌گیرد اما عراقی‌ها آماده هستند و عملیات پاکسازی را به صورت مستمر انجام می‌دهند، تاکید کرد: پیروزی نظامی بزرگ عراق بر داعش، موجب شگفتی تمام جهان در برابر وحدت عراقی‌ها و هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی این کشور شد.

وی در ادامه بر لزوم ریشه‌کن سازی فکری و نه فقط نظامی داعش تاکید کرد و گفت: تحقق پیروزی نهایی بر داعش تنها با ریشه‌کن سازی فکری آن ممکن است.

دبیرکل سازمان بدر عراق با اشاره به اینکه هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی عراق مساله‌ای داخلی است و هیچ کسی حق دخالت در آن را ندارد، گفت: حشد شعبی قانونی شد و نمی‌توان هیچ بخشی از این ساختار امنیتی را تضعیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.