تاس گزارش داد، سرگئی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: چیزی که به نظر ما نگران‌کننده است، این است که به رغم تعهدات مکرر از جانب آمریکا مبنی بر اینکه مبارزه با تروریسم تنها هدف این کشور در سوریه است، طی ماه گذشته شاهد اقدامات آمریکا برای تجاوز به ساحل شرقی فرات بوده‌ایم.

به عقیده لاورف، تازه‌ترین بیانیه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به این معنا است که "او دست‌کم به تعهدات پیشین آمریکا مبنی بر ترک سوریه پس از پیروزی در مبارزه با داعش پایبند است".

وزر امور خارجه روسیه افزود: مهم است به خاطر داشته باشیم که آمریکا خلاف چارچوب‌های سازمان ملل کماندوها و نیروی هوایی خود را به سوریه فرستاد و ائتلاف تشکیل داد که مستلزم احترام به تمامیت ارضی همه کشورها است.

ترامپ هفته گذشته در اوهایو اعلام کرد، ممکن است آمریکا به زودی از سوریه خارج شود. وی افزود، زمان آن رسیده است که "افرادی دیگر" از سوریه محافظت کنند. او همچنین متعهد شد که داعش تمام مناطقی را که تحت کنترل دارد، ترک خواهد کرد.

اظهارات ترامپ درباره خروج از سوریه با بیانات گذشته آمریکا در این خصوص در تضاد است.

در ژانویه ۲۰۱۸، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا اظهار کرد، واشنگتن "نه تنها برای شکست داعش، بلکه برای مهار نفوذ ایران"، به ادامه حضور در سوریه پایبند است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز پیش از کنار گذاشته شدن از این سمت اظهار کرد که آمریکا برای "محو کردن تروریسم از سوریه" مصمم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.