سید جلال ملکی در گفت‌وگویی در مورد این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۳:۱۴ امروز یک مورد حادثه انفجار و آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در حوالی میدان ساحل به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اعلام شد و با توجه به حساسیتی که حوادث در مجتمع‌های مسکونی دارد ستاد فرماندهی، چهار ایستگاه به همراه خودرو و تجهیزات تنفسی را به محل اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه آتش نشانان در مدت سه دقیقه در محل حاضر شدند در مورد جزئیات حادثه گفت: این حادثه در یک ساختمان ۳۶ واحدی رخ داد و انفجار شدیدی در یکی از واحدهای طبقه چهارم اتفاق افتاد. وقتی آتش نشانان به محل رسیدند آتش کاملا شعله ور بود و شعله‌های آن از قسمت شمالی و جنوبی دیوارها و پنجره‌های واحد به بیرون می‌زد و در حال سرایت به طبقات بالایی بود. شدت آتش به حدی بود که علاوه بر دیوارهای واحدی که انفجار در آن رخ داد دیوارهای میانی دو واحد دیگر را هم تخریب کرد و مقدار زیادی لوازم و شیشه‌ها و پنجره‌های ساختمان در دو معبر شمالی و جنوبی ریخته شد که بر اثر آن دو خودروی سمند و MVM که در پایین ساختمان پارک بودند نیز خسارت‌هایی دیدند.

وی با اشاره به مصدومیت چند نفر در این حادثه گفت: یک آقا و خانم جوان در داخل واحد در محاصره شعله‌های آتش بودند و آتش نشانان در اولین اقدام هر دوی این افراد را که دچار سوختگی شده بودند را خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند. همچنین یک پسر جوان و آقای میانسالی نیز در خیابان مقابل ساختمان به علت ریختن شیشه‌های ساختمان دچار مصدومیت شدند.

ملکی با اشاره به اینکه آتش در حال سرایت به طبقات بالا بود و دود غلیظی این طبقات را فرا گرفته بود گفت: تعدادی از ساکنان ساختمان خود خارج شدند و ۱۰ نفر دیگر نیز به کمک آتش نشانان به سلامت از ساختمان خارج شدند و در حال حاضر آتش نشانان مشغول ایمن سازی و لکه گیری هستند و کارشناسان نیز در حال بررسی بیشتر علت این حادثه هستند.

وی همچنین گفت: تا این لحظه بررسی‌ها نشان می‌دهد که نشت گاز شهری باعث انفجار در ساختمان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.