در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به کشتار جمعی از مردم فلسطین به مناسبت سالگرد «روز زمین» در نوار غزه آمده است:پاکستان اقدام اسرائیل در کشته و زخمی شدن جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را محکوم می کند.

این بیانیه افزود:پاکستان از جامعه بین المللی می خواهد تا با واکنش به این اقدام ها، از نقض آشکار حقوق بشر در خصوص مردم فلسطین جلوگیری کند.

وزارت امور خارجه پاکستان در این بیانیه، تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکز قدس شریف را بر اساس شیوه های مورد توافق بین الملل را تنها راه تضمین صلح پایدار در منطقه عنوان کرد.

راهپیمایی روز جمعه دهم فروردین ۱۳۹۷ که به مناسبت سالگرد «روز زمین» در نوار غزه برگزار شد، با حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد و در جریان آن ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

این اقدام وحشیانه، موجی از خشم را در بسیاری از مناطق جهان در برداشته است.

مردم فلسطین در این روز با تجمع در مناطق مختلف غزه که ۶ هفته ادامه دارد، راهپیمایی موسوم به راهپیمایی &#۳۹;بازگشت بزرگ&#۳۹; هم‌زمان با سالگرد &#۳۹;روز زمین&#۳۹; را آغاز کردند و با نصب چادرهایی نزدیک فلسطین اشغالی خواستار بازگشت به سرزمین‌های خود شدند.

فلسطینی ها از سال ۱۹۷۶ تاکنون روز ۳۰ مارس را به ‌عنوان «روز زمین فلسطینی» نامگذاری کرده و آن را گرامی می‌دارند.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال ۱۹۷۶ هزاران هکتار از اراضی فلسطینی را اشغال کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

پیش از این &#۳۹;آنتونیو گوترش&#۳۹; دبیرکل سازمان ملل متحد و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مستقل درباره حوادث روز جمعه در نوازه غزه شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.