اسپوتنیک گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که در ترکیه حضور دارد، در پیامی برای هفتمین کنفرانس امنیت جهانی در مسکو  گفت: ما نیاز داریم که اشکال جدیدی از همکاری‌های بین‌المللی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با وجود شکست داعش هنوز این گروه تروریستی پتانسیل بالایی برای تغییر تاکتیک‌ها داشته و می‌تواند حملاتی را در کشورهای دیگر در سراسر جهان انجام دهد. دیگر گروه‌های افراطی نیز خطر بزرگی محسوب می‌شوند تحت این شرایط همه ما باید راه های تازه‌ای از همکاری چند جانبه را در پیش بگیریم.

پوتین با تاکید بر اینکه داعش هنوز یک خطر جهانی است، گفت: بر همین اساس نیاز به روش‌های جدید همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با این گروه و حفظ دستاوردهای جنگ با تروریسم داریم.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد  که کنفرانس امنیتی مسکو اهمیت زیادی در عرصه جهانی دارد

وی گفت که در نشست ۲۰۱۸ نمایندگانی از ۱۰۰ کشور از جمله وزیران دفاع، سران ارتش محققان برجسته و کارشناسان و همچنین مقام‌های عالی رتبه از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی حضور دارند.

پوتین ابراز اطمینان کرد که مباحث این نشست مثمرثمر بوده و به شرکت کنندگان این امکان را خواه دارد تا تجربیات و دیدگاه‌های خود را تبادل کرده و تلاش جامعی برای تضمین امنیت و ثبات جهانی داشته باشند.

قرار است پوتین با همتای ترکیه‌ای خود و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دیداری سه جانبه داشته و در این دیدار روند اجرای توافقنامه‌های به دست آمده در نشست‌ اول آنها در شهر سوچی مورد بررسی می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.