خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که بری روز چهارشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان پارلمان لبنان نسبت به اقدامات تحریک آمیز و تجاوزکارانه اسرائیل علیه لبنان همچون سقوط پهپاد این رژیم در جنوب لبنان هشدار داد.

هفته پیش یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان سقوط کرد که مقام های این رژیم دلیل آن را «نقص فنی» عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان به نقل از نمایندگان پارلمان این کشور، نبیه بری به تازگی تماس هایی را با مراجع بین المللی و رئیس جمهوری لبنان با هدف رویارویی با خطرات سیاست های خصمانه و تجاوزکارانه اسرائیل داشته است.

گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دو روز پیش در سخنانی تحریک آمیز گفت که احتمال می دهد در سال کنونی میلادی جنگ ویرانگری علیه حزب الله لبنان به وقوع بپیوندد.

آیزنکوت در گفت و گو با تارنمای صهیونیستی «المصدر» (Al-masdar)افزود: فرصت های امسال برای شروع یک جنگ، بزرگتر از سه سال گذشته است که من این مسئولیت را پذیرفتم و احتمال دارد که من ارتش را برای راه اندازی یک جنگ در دو سال آخر خدمتم، فرماندهی کنم.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در جنگ احتمالی علیه حزب الله، هرچه این حزب در لبنان مورد استفاده قرار دهد، از بیروت گرفته تا آخرین نقاط جنوب لبنان نابود خواهد شد.

آیزنکوت اظهار داشت: اسرائیل از پیش، هزاران هدف را در لبنان تعیین کرده است تا در صورت وقوع جنگ احتمالی با حزب الله، به آنها ضربه وارد کند.

این مقام صهیونیست مدعی شد: تصویر ویرانی هایی را که از این جنگ بر جا خواهد ماند، کسی در منطقه از یاد نمی برد و در این جنگ ده ها گردان از نیروهای زمینی با هماهنگی نیروهای هوافضا و اطلاعاتی ما افزون بر نیروی دریایی شرکت خواهند کرد و غیرنظامیان مصونیتی ندارند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.