حسین انصاری فرد در گفت‌وگو با ایسنا- در خصوص حادثه مفقود شدن یک گردشگر در کویر مرنجاب اظهار کرد: خودروی این فرد در ۲۰ کیلومتری معدن دریاچه نمک و در ۵۰ کیلومتری دو راهی قلعه مرنجاب زمین گیر شده و ۳ نفر گردشگر برای رسیدن به امداد و نجات به دو گروه تقسیم شده و از خودرو خود دور شده‌اند.

وی ادامه داد: از صبح امروز عملیات امداد ونجات به صورت گسترده و با کمک بالگرد وارد مرحله جدید شده است و به جز گروه‌های هلال احمر٬ راهنمایان محلی شهرستان٬ هلال احمر استان اصفهان٬ راه بلد‌ها و آفرودرهای محلی، کلوپ سافاری استان اصفهان، آفرودرهای استان تهران، قم، کاشان و البرز و همچنین گروهی از ورزشکاران با موتور کراس در حال جستجوی گردشگر مفقود شده هستند.

رییس کلوپ سافاری جنوب غرب کشور گفت: کویر با وجود تمام زیبایی‌ها و مناطق بکری که دارد در صورت نا آشنایی گردشگر با طبیعت کویر، حادثه آفرین خواهد بود و باید کسانی که به کویر وارد میشوند یا از راهنما استفاده کنند، با اطلاعات کامل و مجهز وارد این طبیعت اسرار آمیز شوند.

انصاری فرد افزود: مفقودی گردشگران قصه امروز و دیروز نیست و عوامل مختلفی دارد که از جمله آن نا آشنایی گردشگران به مناطق مختلف کویر و کمبود تجهیزات است. با توجه به هشدارهای مستمر باید گردشگران بیش از پیش توجه داشته باشند و خود را مجهز به تمام وسایل پیشرفته ارتباطی و امداد و نجات کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانند نجات پیدا کنند.

به گزارش ایسنا از ۳ گردشگر دو نفر خانم روز گذشته پیدا شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.