علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره از مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد در جمع خبرنگاران دباره حمایت و فعالیت‌های دانشگاه آزاد از بحث پژوهشی و روبوکاپ‌ها گفت: بنای دانشگاه آزاد و همکاران ما در آنجا بر این است که نخبگان علمی را جذب کنند، یعنی از این پس کسانی جذب دانشگاه آزاد خواهند شد که صلاحیت و شایستگی‌های لازم را داشته باشند زیرا این جوانان هستند که آینده کشور را می‌سازند.

 

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت پژوهشی این دانشگاه به حذب افراد نخبه پرداخته است، گفت: تا به امروز بیش از 14 هزار نفر در دانشگاه آزاد جذب شده‌اند که 40 درصد آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر بوده‌اند.

 

ولایتی ادامه داد: هدف از جذب این افراد توجه به کارایی آنان در علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت است.

 

وی درباره صحبت‌های ضدایرانی ترامپ در خصوص حضورش در کشور سوریه، تصریح کرد: امروز تمام مردم دنیا به حرف‌های نامربوط و توخالی ترامپ عادت دارند و سخنان رئیس جمهور آن کشور به واسطه تناقض‌گویی‌ها و حرف‌های غیرمنطقی‌اش معنایی ندارد.

 

ولایتی با بیان اینکه ایران مقتدرانه به راه خود که حمایت از استقلال و تمامیت ارضی است ادامه می‌دهد، گفت: ایران از هدف خود که پیشرفت در حوزه علمی است دست نخواهد کشید و در کنار کشورهای منطقه و در خط مقدم مقاومت همگام و همراه خواهد بود.

 

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حوزه دفاعی ما پیشرفت‌های بسیاری داشته است و ما برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیریم.

 

وی در رابطه با سخنان ترامپ مبنی بر حضور بیشتر این کشور در سوریه، تصریح کرد: بیش از ۷ سال است که آمریکا و متعهدانش مانند اسرائیل و عربستان به دنبال این هستند که حکومت قانونی سوریه را اشغال کنند اما نتوانستند.

 

ولایتی یادآور شد: آمریکا و کشورهای دیگر جهان جنگی علیه سوریه راه انداختند اما امروز با سرشکستگی و شکست مواجه شده‌اند و مجبور به خارج شدن از این کشور شدند؛ این ادعاها دیگر خریداری ندارند و امروز ایران در کنار سوریه، عراق و لبنان در خط مقاومت حرف اول را می‌زنند و با اقتدار در خط مقدم ایستادگی خواهند کرد و اجازه در امور مقاومت را به هیچ کشوری نخواهند داد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.