خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی قرار است ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در منطقه غیرنظامی شده کره‌ جنوبی دیدار کنند که در پی این دیدار، کیم جونگ اون به نخستین رهبر کره شمالی تبدیل می‌شود که از زمان پایان جنگ دو کره وارد خاک کره‌ جنوبی می‌شود.

دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد: نشست کاری روز پنجشنبه با هدف صحبت در رابطه با پروتکل‌ها، برنامه‌های امنیتی و پوشش رسانه‌ای این نشست مهم دو کره برگزار شد.

در این نشست توجه اصلی به نحوه جابه جایی کیم جونگ اون برای این سفر کوتاه از منطقه غیرنظامی شده کره شمالی به طرف منطقه غیرنظامی شده کره‌ جنوبی معطوف بود و مقامات باید تصمیم بگیرند کیم جونگ اون به صورت پیاده وارد این منطقه شود و یا سوار بر یک خودرو.

این نشست قرار است در کاخ صلح کره‌ جنوبی واقع در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شود.

براساس گزارشات مقامات دو کره در رابطه با اینکه آیا اجازه دهند برای نخستین بار پوشش رسانه‌ای این نشست به صورت زنده پخش شود یا خیر نیز صحبت کردند.

نشست‌های پیشین در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ میلادی ابتدا ضبط و سپس پخش شده بودند.

هیات پنج نفره کره‌ جنوبی به رهبری کیم سانگ – گیوم، یکی از مدیران ارشد سرویس اطلاعات ملی امروز با هیات پنج نفره کره شمالی به رهبری کیم چانگ– سان دیدار کرد.

نشست ماه آوریل سومین نشست از این نوع از زمان پایان جنگ کره خواهد بود.

مذاکرات قابل توجه میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

بهبود کنونی روابط میان دو کره از زمان بازی‌های المپیک زمستانی کره‌ جنوبی آغاز شد که در پی آن کره شمالی ورزشکاران و خواهر رهبر این کشور را به کره‌ جنوبی اعزام کرد.

مقامات دو کره روز شنبه نیز برای دور دیگری از مذاکرات کاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا در رابطه با برقراری یک خط تماس میان رهبران دو کره صحبت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.