امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در ادامه سفر به روسیه جهت شرکت در کنغرانس امنیتی مسکو، با وزیر دفاع پاکستان دیدار کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با بیان اینکه کشور همسایه، دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد، بر توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و نظامی تاکید کرد.

وزیر دفاع کشورمان با اشاره به سفر فرمانده ارتش پاکستان و رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به ایران و دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان و ‌فرمانده مرزبانی دو کشور اظهار امیدواری کرد تعامل و گفت‌و‌گوهای دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و نظامی بتواند موجب افزایش صلح و ثبات در منطقه و بسترساز گسترش تعاملات دو کشور باشد.

امیر حاتمی با نابه‌جا دانستن سیاست‌های مداخله‌جویانه در منطقه اظهار داشت: معتقدیم که کشورهای منطقه نباید اجازه دهند آمریکایی‌ها نقشه‌های شوم خود را بر خلاف منافع کشورهای منطقه اعمال و موجب ناامنی، بی‌ثباتی و هرج و مرج در منطقه شود.

وی همچنین از آمادگی کشورمان برای افزایش و ارتقاء تعاملات با پاکستان در حوزه‌های نظامی، دفاعی، فنی و تخصصی خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های مهم دو کشور ‌ایران و پاکستان ‌تعیین‌کننده و باعث رشد و توسعه  مناسبات است.

وزیر دفاع پاکستان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از مذاکره و دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سال‌های اخیر تعامل و همکاری‌های خوبی با ایران در حوزه‌های مرزی و سرزمینی داشته‌ایم که امیدواریم موجب هر چه بیشتر شدن ثبات و امنیت در مرزهای دو کشور شود.

خرم دستگیر در ادامه اظهار داشت: با توجه به ناامنی‌های موجود در غرب آسیا نیاز است تا دو کشور برادر و همسایه گفت‌و‌گو‌های بیشتری داشته باشند تا نسبت به حل مشکلات منطقه اقدام کنند.

وزیر دفاع پاکستان خاطرنشان کرد: معتقدیم بدون استقرار صلح و امنیت نمی‌توان به پیشرفت و آرامش در منطقه دست یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.