آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وی که در دفتر این استاد برجسته حوزه در قم برگزار شد، طرح تحول نظام سلامت را خدمت بزرگی به مردم کشور ارزیابی کرد و گفت: بهداشت و طب در اسلام از رتبه بالایی برخوردار است و خدمت در این عرصه نیز بالاتر از خدمت در سایر علوم است.

وی با تأکید بر وجود پزشکان بصیر و قابل اعتماد در کشور، افزود: بر اساس روایت به فرموده امام صادق(ع) نیز علاوه بر فقهای اسلام شناس و امیران مدیر و عادل، حضور طبیبان بصیر و معتمد ضروری است که بتوانند مردم را درمان کنند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های بهداشتی در کشور، خاطرنشان کرد: اهمیت طب در اسلام بسیار واضح است و تأکید شده است که کار در این عرصه باید به بهترین صورت و نحو انجام شود.

وی از رضایت مردم در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سخن گفت و تصریح کرد: قضاوت مردم نسبت به فعالیت پزشکی در کشور مثبت است در صورتی که مردم از امور معیشتی ناراضی هستند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت معیشت مردم، افزود: باید کار در همه جریان‌ها مورد توجه باشد و رضایت مردم در همه امور به دست بیاید.

وی به شعار سال ۹۷ نیز اشاره‌ای کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی باید در حوزه بهداشت و درمان نیز مورد توجه قرار گیرد و باید سعی کنید که تجهیزات پزشکی در کشور تولید شود.

این مفسر قران کریم با بیان اینکه اسلام با تمام ابعاد زندگی بشر در ارتباط است و نباید وجود طب اسلامی را منکر شد، گفت: باید از سوء استفاده‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد جلوگیری کرد.

آیت الله نوری همدانی ورزش را ریشه همه دواها خواند و تصریح کرد: ورزش مداوم و روزانه بدن انسان را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌کند و اگر به این امر توجه شود شاید ۵۰ درصد مطب‌ها و داروخانه‌ها خلوت شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.