علی ربیعی از روز چهارشنبه در استان ایلام به سر می‌برد در تشریح برنامه‌های سفر خود به این استان به پاد می‌گوید: دولت در این مناطق برنامه‌های زیرساختی خوبی را  مانند توسعه برق، جاده، خدمات و تاسیسات ریلی را اجرا کرده که مردم از فواید آن بهره‌مند می‌شوند. 

او با اشاره به عزم دولت برای کم کردن فاصله و سطح اختلاف رفاهی و برخورداری میان استان‌های کشور  می‌گوید مشخصا دنبال این هستیم تا برخی مناطق  از جمله استان ایلام  از سطح رفاهی خوبی برخوردار شوند. 

ربیعی سرمایه‌گذاری بیشتر در زیر ساخت‌های این استان و همچنین تخصیص وام‌های ارزان‌قیمت برای کارآفرینان و کسب و کارهای خرد و توسعه مشاغل روستایی را از جمله برنامه‌های مهم دولت در این مناطق بر می‌شمرد و می‌افزاید:  باید توجه داشت که کنار سرمایه‌گذاری باید به مهارت‌آموزی نیز توجه خاصی داشت، تا زمانی که مردم این منطقه خصوصا افراد جویای کار مهارتی در رشته ای کسب نکنند نمی‌توان مشکل بیکاری و جذب آنهابه بازار کار را فراهم کرد، از همین رو در این سفر مسئولان سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز حضور داشتند و حالا باید برای رفع این معضل و پیاده کردن برنامه‌ای برای آموزش حرف مختلف در سطح استان برنامه‌ریزی و فکر اساسی به‌عمل آورند. 

وزیر کار می‌افزاید: در این سفر ما دو هدف اشتغال و افزایش سطح رفاهی مردم را دنبال کرده ایم. در همین راستا کلنگ افتتاح یک درمانگاه هم  در این استان زده شد،  همچنین برای بازنشستگان نیز در مراکز استان خانه‌های امید ایجاد خواهد شد؛  علاوه بر آن برنامه اشتغال روستایی را در رسته های  مختلف آماده کرده ایم که در مراحل پایانی است. در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و به‌خصوص مهار خودکشی اقدامات سازماندهی شده‌ای در دستور کار قرار گرفته است و من خوشحالم که درصد خودکشی در این استان در دو سه سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است. 

ربیعی به همرز بودن استان ایلام با عراق اشاره کرده و می‌گوید: وقتی در سال حدود ۴ میلیون زائر از این استان برای زیارت عتبات عبور می‌کنند، پس لازم است که از این ظرفیت برای شکوفایی اقتصاد و بالابردن سطح رفاه این استان استفاده شود. این ظرفیت  می‌تواند منبع درآمد خوبی برای گردشگری مذهبی باشد، همچنین فعال شدن بازارچه‌های مرزی و افزایش عبور و مرور در برای بهره‌مندی استان ایلام نیز یکی از مباحث مهم ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر کار دیدار خود با نخبگان استان را نیز یکی دیگر از برنامه‌های سودمند خود در این سفر بر شمرده و می‌افزاید:  در این سفر ملاقاتی را نیز با نخبگان این استان از صد منطقه داشتم که طی آن درباره مشکلات و معضلات استان ایلام بحث شد و واقعا جلسه بسیار خوب و ثمربخشی بود که باید بر همین اساس برخی اقدامات صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.