در فاصله سه ماه مانده تا شروع مسابقات بعید است که کی‌روش بخواهد بازیکن جدیدی را محک بزند. فدراسیون فوتبال ۲۴ اردیبهشت باید فهرست ۳۵ نفره‌ای را به فیفا اعلام کند که فهرست نهایی از میان همان گروه انتخاب خواهد شد. انتظار می‌رود تمام بازیکنان دعوت شده در این اردو در فهرست ۳۵ نفره باشند، مگر اینکه مصدومیتی سراغ یکی از بازیکنان بیاید. فهرست نهایی ۲۳ نفره برای جام جهانی هم به احتمال بسیار زیاد از دل همین فهرست بیرون می‌آید و تنها بازیکنی که می‌تواند به این جمع اضافه شود، اشکان دژاگه مصدوم است. با نگاهی به این فهرست می‌توان فهرست نهایی تیم ملی در جام جهانی را از حالا حدس زد.

حسینی، شماره ۲۳

کی‌روش در این فهرست 4 دروازه‌بان انتخاب کرده که احتمالا سه نفر از آنها راهی روسیه می‌شوند. علیرضا بیرانوند که در مرحله مقدماتی دروازه‌بان اصلی تیم ملی بود بیش از دیگران به ترکیب اصلی نزدیک است. رشید مظاهری که در بیشتر اردوهای اخیر حاضر بوده هم بخت زیادی برای رفتن به جام جهانی دارد. نفر سوم از میان سید حسین حسینی، دروازه‌بان آماده استقلال و امیر عابدزاده انتخاب خواهد شد. حسینی که دقایق بازی بیشتری دارد و در اوج آمادگی است، احتمالا بخت بیشتری از عابدزاده داشته باشد. حامد لک که دیروز خط خورد بعید است در فهرست نهایی باشد.

خط دفاعی کامل شد

تکلیف مدافعان تیم ملی در جام جهانی تقریبا روشن است. کی‌روش برای این دو بازی 9 مدافع را به اردو دعوت کرده که از این جمع 8 نفر به روسیه می‌روند. بر اساس این فهرست مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، روزبه چشمی و سید جلال حسینی چهار گزینه بازی در قلب دفاع هستند. خانزاده هم در این فهرست حاضر است که بخت ناچیزی برای رفتن به روسیه دارد.

میلاد محمدی و سعید آقایی گزینه اول و دوم بازی در دفاع چپ هستند و با خط خوردن انصاری احتمالا او به جام جهانی نخواهد رفت. کی‌روش برای این پست احسان حاج‌صفی را هم دارد، ولی بعید است بخواهد تنها یک مدافع چپ تخصصی به روسیه ببرد.

وریا غفوری و رامین رضاییان رقابت نزدیکی برای بازی در دفاع راست دارند و منتظری هم می‌تواند در صورت نیاز در این پست بازی کند.

 

خط میانی؛ نگرانی اصلی کی‌روش

بزرگترین نگرانی کی‌روش انتخاب مثلث خط میانی برای سه بازی سخت جام جهانی است. بر خلاف برزیل که حضور نکونام و آندو خیال مربی پرتغالی را راحت کرده بود، هافبک‌های او در روسیه تجربه بین‌المللی کمتری دارند. ترکیب مثلث خط میانی هنوز مشخص نیست و محرومیت عزت‌اللهی در بازی اول ابهام برای این خط را بیشتر کرده است. تیم ملی با سه هافبک بازی می‌کند و کی‌روش با این حساب احتمالا شش بازیکن را به روسیه ببرد. در اردوی فعلی هفت هافبک حضور دارند که با بازگشت دژاگه مصدوم احتمالا دو بازیکن از این جمع خط می‌خورند. حضور احسان حاج صفی و سعید عزت‌اللهی در فهرست نهایی قطعی است و به نظر می‌رسد کی‌روش با توجه به ترافیک خط حمله می‌خواهد از سامان قدوس هم در خط میانی استفاده کند. با بازگشت دژاگه دو جای خالی باقی می‌ماند که از میان علی کریمی، امید ابراهیمی و مسعود شجاعی یک نفر خط می‌خورد. علی قلی‌زاده، بازیکن جدید تیم ملی که مقابل سیرالئون گل زد بخت خیلی کمی برای رفتن به روسیه دارد.

 

ترافیک در خط حمله

کی‌روش در این فهرست هشت مهاجم دعوت کرده که دو نفر از این جمع خط می‌خورند. علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون و وحید امیری پنج مهاجمی هستند که به احتمال خیلی زیاد به جام جهانی می‌روند و احتمالا از بین  کاوه رضایی، رضا قوچان نژاد و مهدی ترابی تنها یک نفر به این جمع اضافه می‌شود. کی‌روش با توجه به مهاجمان آماده‌اش در این خط کار سختی برای انتخاب نهایی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.