اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این نامه ضمن تقدیر و تشکر از مواضع اردن در حمایت از مبارزات مردم فلسطین و آرمان بحق آن، از پادشاه اردن و سران و مقامات عرب خواست مساله فلسطین و قدس اشغالی را محور اصلی مصوبات اجلاس آتی سران عرب قرار دهند.

هنیه در این نامه خود از پادشاه اردن خواسته است که طرحی عربی برای حمایت از فلسطین و حق مردم آن در زمینه مقاومت در برابر اشغالگری و آزادسازی اراضی اشغال شده آن اتخاذ کنند و مصوبات اجلاس‌های پیشین سران کشورهای عربی درباره فلسطین را به مرحله اجرا درآورند.

وی همچنین بر لزوم مخالفت با تمامی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای دور زدن مصوبات اجلاس‌های سران عرب و نشست‌های بین‌المللی در حمایت از مساله فلسطین و حمایت از آوارگان فلسطینی تاکید کرده و آورده است: مخالفت با طرح‌های اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر و انتخاب وطن جایگزین از جمله این اقدامات است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس دفتر سیاسی حماس در این نامه خود همچنین به جنایت جمعه گذشته (۳۰ مارس) رژیم صهیونیستی در غزه که منجر به شهادت ۱۷ شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۱۴۱۶ نفر دیگر شد، اشاره کرده و خواستار تلاش سران و مقامات کشورهای عربی برای مجازات مقامات صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی و تحریم آنها در تمامی محافل اقتصادی و سیاسی شده است.

هنیه در پایان آورده است که مردم فلسطین به شما اطمینان دارد که در نبرد آزادسازی سرزمین و مقدسات و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس از آن حمایت خواهید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.