جمشید مشایخی، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما که در چند ماه اخیر به دلیل مشکلات جسمی چندین مرتبه به بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان و عمل جراحی قرار گرفته است، درباره وضعیت جسمانی و حال عمومی‌اش گفت: «هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده‌ام و در حال ساختن با این شرایط هستم. من هر بار برای یک بیماری به بیمارستان رفتم. یک بار که برای سنگ کلیه رفته بودم گفتند که قلبم هم ناراحت است و بعد هم مشکلات ریه و دستگاه گوارشم مطرح شد.»

مشایخی که امسال پیام روز ملی تئاتر را نوشته است در این‌باره توضیح داد: «تئاتر ما ریشه در مراسم مذهبی ما دارد و در واقع تئاتر ما از همین رسومات نشأت گرفته است. اکنون بهترین بازیگران ما در تئاتر هستند و این در حالی است که هنرمندان تئاتری کشورمان درآمدهای بسیار ناچیزی دارند و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که آن‌ها به حقشان برسند. این تفکر همه‌ آن‌هاست که نمی‌خواهند ثروتمند شوند بلکه فقط می‌خواهند زندگی کنند.»

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: «امروز به راحتی می‌شود یک نفر را از خیابان پیدا کرد، جلوی دوربین برد و از او تصویر گرفت اما نمی‌شود همان شخص را روی صحنه تئاتر بُرد، زیرا هنرمند تئاتری زحمت کشیده و خون دل خورده است تا بتواند روی صحنه هنرنمایی کند.»

او با تأکید بر این که هنرمندان تئاتر به خاطر هنرشان است که زیبا جلوه می‌کنند، اظهار کرد: «امروزه هنرمندان با رفتن روی جلد مجلات و همچنین بیلبوردهای خیابانی سعی در نشان دادن خود دارند و از حقیقت هنر دورشده‌اند اما کسانی مثل خانم فاطمه معتمدآریا که یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ماست به خاطر هنر و توانایی‌اش است که زیباست.»

مشایخی درباره برنامه‌اش برای سال جدید گفت: «از قبل برنامه‌ای برای حضور در فیلم یا سریالی را ندارم اما قرار است که با همکاری با یکی از دوستانمان، موسسه‌ای را تشکیل دهیم و از بچه‌هایی که در تمام رشته‌های هنری فعالیت می‌کنند و شاید به نوعی به آن‌ها ظلم شده است دعوت کنیم، آن‌ها را دور هم جمع کنیم و در نهایت بتوانیم کارهای مفیدی برایشان انجام دهیم و از آن‌ها حمایت کنیم. قرار است در هفته آینده قرارداد این کار بسته شود.»

این هنرمند پیشکسوت در پایان صحبت‌های خود درباره دغدغه شخصی‌اش، توضیح داد: «من دیگر در سن ۸۴ سالگی چیزی برای خودم نمی‌خواهم و عمرم را کرده‌ام. من میلیون‌ها نوه و فرزند دارم که خیلی از آن‌ها در حوزه هنر فعالیت می‌کنند و تنها دغدغه من وضعیت زندگی و کار آن‌هاست و دلم برایشان می‌سوزد. آرزوی من این است که آن‌ها مشکلی نداشته باشند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.