امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی گفت: ۲۱ فروردین سال ۷۸ شهید صیاد شیرازی به دست منافقین به شهادت رسیدند که یاد این شهید و دیگر شهیدان را گرامی می‌‌‌داریم.

وی با شاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما هرآنچه داریم به برکت خون شهدا است، اظهار داشت: ما باید ببینیم که چه چیزهایی داریم که به برکت خون شهداست و باید آنها را حفظ کنیم.

معاون هماهنگ‌‌‌کننده فرماندهی کل ارتش ادامه داد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی همراه بود. همه دشمنان با این سه شعار مخالفت داشتند و به دنبال این بودند که این سه دستاورد را از ما بگیرند چرا که با این دستاوردها نمی‌‌‌توانستند به اهداف خود برسند. با بررسی توطئه‌‌‌های دشمن می‌بینیم که آنها با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی می‌‌خواستند به هدفشان برسند که به برکت حضور مردم موفق نشدند.

سیاری افزود: دشمنان در ادامه توطئه خود موج ترور را راه انداختند که می‌‌‌‌خواستند با ترور این دستاوردها را از ما بگیرند و پس از آن جنگ تحمیلی را بر ملت ما تحمیل کردند که به برکت وجود امام به دفاع مقدس تبدیل و ۲۰۰ هزار شهید تقدیم شد. به برکت این شهیدان این دستاوردها حفظ شد، در نتیجه آنچه امروز داریم به برکت خون شهداست و برای حفظ این دستاوردها باید راه آنها را ادامه دهیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کشور خاطرنشان کرد: وضعیت امروز ما بسیار مطلوب و درخشان است و کشور ما در جهان جایگاه والایی دارد که نمی‌‌‌توان این جایگاه را نادیده گرفت. ما برای حفظ و ارتقا این جایگاه باید توان بازدارندگی کشور را بالا ببریم و این یعنی آنقدر توان دفاعی‌مان را بالا ببریم که کسی به خود اجازه ندهد به فکر تجاوز به کشور ما بیفتد. 

این مقام عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای دفاع از کشور آنچه را که لازم داریم تامین می‌‌‌کنیم و از کسی اجازه نمی‌گیریم، ابراز داشت: برای اینکه توان کشور بالا برود، باید به دو موضوع توجه کنیم؛ یکی، به تجهیزات نیاز داریم که با همت جوانان و با نگاه به درون به آن دست یافته‌‌ایم و دیگری، نیروی انسانی الهی‌‌محور می‌‌خواهیم که می‌تواند آن تجهیزات را بسازند و به کار بگیرند. 

سیاری با بیان این سوال که این نیروی انسانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، بیان کرد: باید در پرورش نیروی انسانی در همه سازمان‌ها در جمهوری اسلامی تلاش کنیم و این نیروی انسانی باید مومن و متخصص و با بصیرت و ایثارگر و ولایت‌مدار و شهادت‌طلب باشد و وقتی این ویژگی‌ها وجود داشته باشد، می‌توانیم  این دستاوردها را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر زندگی شهدا را بررسی و زندگی صیاد شیرازی را نگاه کنیم، همه این ویژگی‌‌ها در آنها وجود داشته و زمانی که به تخصص شهید صیاد شیرازی نگاه کنیم، این‌‌‌ها ویژگی هایی است که در زندگی او قرار داشته است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد شیرازی گفت: برای تامین نیروی انسانی و حفظ دستاوردها، باید به ویژگی‌های شهدا و شهید صیاد شیرازی در مسایل تربیتی و آموزشی خود توجه کنیم و با تکیه بر آنها آموزش دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.