سی نت گزارش داد، فیسبوک در شرایطی این کار را انجام داد که زاکربرگ در روزهای آتی شرایطی سخت تر مثل حضور در جلسه دادرسی کنگره را پیش رو دارد .

اگر جزو کاربران فیسبوک باشید ، می توانید به راحتی پیغام های ماه ها پیش خود را نیز رصد کنید، اما در بین این پیغام ها خبری از پیام های زاکربرگ نخواهد بود. چرا که پیام های زاکربرگ از روی صندوق های دریافت  افراد پاک شده است . این پیام ها که اغلب رسمی و به شکل رسیدهای یک طرفه ها از مکالمات و ایمیل های اطلاعیه هشدار پشتیبانی می کرد و برای  برخی از کاربران خاص که با  مدیر عامل فیس بوک در تماس بودند ارسال می شد، اکنون دیگر در دسترس نیستند.

اکثر ما فقط می توانیم پیام هایی از صندوق های پستی خودمان را شامل آنچه که امروز به عنوان فیس بوک مسنجر شناخته می شود حذف کنیم. پیام های ارسال شده به دیگران در صندوق های پستی گیرندگان باقی می ماند تا زمانی که توسط آنان حذف شوند. اما  فیس بوک امروز امکان مشاهده پیام های مدیر عامل خود را به دلایل امنیتی متوقف کرد. این روش که با نام Snapchat-esque شناخته می شود ، کمک می کند پیامها پس از مدت زمان مشخصی قابل حذف باشند.

اما به نظر می رسد این تغییرات جدید نیستند . چرا که یک سخنگوی فیس بوک از طریق ایمیل گفت: "پس از انتشار ایمیل های مدیران سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴، ما تعدادی از تغییرات را برای محافظت از ارتباطات مدیران خود ایجاد کردیم. این تغییرات شامل محدود کردن دوره نگهداری پیام های مارک در مسنجر بود. ما این کار را با تعهد قانونی برای حفظ پیام ها انجام دادیم."

فیس بوک ممکن است به لحاظ فنی از قوانین تبعیت کند، اما اطلاع دادن به کاربران که پیام های زاکربرگ از صندوق های پستی حذف شده، می تواند به سرعت در کاهش اعتماد آنان به فیسبوک اثر منفی بگذارد.  درواقع به اعتقاد برخی از کارشناسان ، اعمال این سیاست های جدید محافظتی ،آن هم در شرایط موجود و با توجه به حساسیت های شدید کاربران رفتاری مناسب به نظر نمی رسد.

جالب است بدایند زاکربرگ یکبار دیگر در این تله افتاده و پیام های شخصی وی که سال ۲۰۰۴ به دوستان هارواردی خود ارسال کرده بود ،در سال ۲۰۱۰  از صندوق خصوصی اش سرقت و منتشر  شد و مدت ها زمان لازم بود تا وی دوستان ناراحت خود را آرام کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.