خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که روز جمعه وارد آمریکا شده، وی در پایگاه هوایی مک‌دیل در ایالت فلوریدا با ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا دیدار کرده و درباره تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های استراتژیک دو کشور گفت‌وگو کرده است.

در این نشست دو طرف به بررسی افق‌های همکاری نظامی و دفاعی در پی حصول توافقنامه‌ای امنیتی در فوریه گذشته میان دو کشور و نیز نقش این همکاری‌های استراتژیک در هماهنگ سازی اقدامات برای مبارزه با تروریسم پرداختند.

بنا بر این بیانیه، ووتل در این دیدار "از نقش محوری قطر و مشارکت سازنده این کشور در مبارزه با تروریسم و تلاش برای برقراری امنیت در منطقه، همکاری در تداوم فعالیت پایگاه هوایی العدید و نیز همکاری‌های مشترک دوحه با واشنگتن" تقدیر کرد.

امیر قطر نیز با اشاره به اینکه همکاری‌های استراتژیک میان دوحه و واشنگتن در این زمینه با قدرت ادامه دارد گفت: افزایش همکاری‌های استراتژیک و دوجانبه نظامی و امنیتی میان دو کشور، برای مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات منطقه لازم و ضروری است.

در این دیدار علاوه بر هیات سیاسی همراه امیر قطر جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی این کشور و نیز افسران عالی رتبه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی آمریکا حضور داشتند. پس از این دیدار امیر قطر از مرکز عملیات نیروهای ویژه آمریکایی بازدید کرده و در جریان آخرین و مهمترین عملیات‌های این مرکز قرار گرفت.

امیر قطر پس از این دیدار اظهار داشت: دیدارم با ژنرال ووتل مثبت و سازنده بود. ما درباره مسائل نظامی و استراتژیک مشترک در منطقه در زمینه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردیم.

تمیم بن حمد آل ثانی که روز جمعه برای سفری چند روزه وارد آمریکا شده، قرار است روز سه شنبه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند.

همچنین وی طی چند روز آتی با مسئولان وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) و مسئولانی در کنگره این کشور و وزرای دارایی و تجارت آمریکا دیدار خواهد کرد.

طبق اعلام خبرگزاری قطر امیر این کشور روز سه‌شنبه تماسی تلفنی از سوی ترامپ داشت. در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف "به بررسی روابط استراتژیک میان دوحه و واشنگتن و راه‌های تقویت آن پرداختند."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.