آسوشیتدپرس گزارش داد، در شهر سیکشفهروار، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان یکبار دیگر نسبت به خطرات مهاجرت گسترده به این کشور هشدار داد.

وی مدعی شده که اگر احزاب اپوزیسیون مجارستان در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه پیروز شوند، به دنبال پذیرش نخستین گروه ۱۰ هزار نفری از مهاجران در سال جاری میلادی خواهند بود.

وی ادامه داد: بروید به همه بگویید که مهاجران به آرامی و قطعنا کشور ما را صاحب می‌شوند. اگر مهاجران بیایند، رشد اقتصاد ما از بین می‌رود. ما توانایی لازم را برای پشتیبانی از خانواده‌ها یا پرداخت مستمری نداریم.

در جریان برگزاری کمپین اوربان، یکسری معترض تلاش کردند تا کمپین را برهم بزنند اما نیروهای امنیتی آنها را خارج کردند.

احزاب جناح چپ مجارستان نیز در کمپین‌های خود اوربان را یک "گانگستر کلاهبردار" توصیف کرده و تمایلات سیاسی و دولتش را به فساد محکوم کردند.

"جرجلی کاراسکنی"، یکی از کاندیداهای سمت نخست وزیری از جناح چپ سوسیالیست و حزب دیالوگ در راهپیمایی انتخاباتی در بوداپست گفت: من قبلا هم سیاستمداران زیادی را دیده‌ام که پیش از انتخابات متعهد شده بودند اما پس از پیروزی موضع خود را تغییر دادند. اوربان چنین فردی است. او شخصیت اصلی خودش را گم کرده است. او به هیچ یک از وعده های پیش از انتخابش عمل نکرده و مشخص است که نمی‌خواهد کشور تغییر کند. این قدرت است که او را تغییر داده است.

"گابور وونا"، رهبر حزب ملی گرای "یوبیک" به همراه دو حزب دیگر که احتمال پیروزی کرسی‌های پارلمانی آنها زیاد است، برای تشویق و ایجاد انگیره در میان رای دهندگان دست به راهپیمایی زدند.

در انتخابات روز یکشنبه ۱۹۹ کرسی پارلمان ملی مجارستان به دست منتخبین می‌افتد. حزب اوربان در حال در کنار دموکرات مسیحی‌ها حاضر دو سوم اکثریت پارلمان را دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب اوربان می‌تواند اکثریت را به دست بیاورد اما افزایش همکاری میان احزاب اپوزیسیون باعث ایجاد تردید درباره پیروزی حتمی حزب نخست وزیر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.