زد دی نت گزارش داد، توییتر که یکی از بزرگترین پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی در جهان را داراست، به تازگی در دوازدهمین گزارش شفاف‌سازی خود اعلام کرده که از ماه اوت سال ۲۰۱۵ تا دسامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، ۱.۲ میلیون حساب کاربری و اکانت در توییتر که محتوای تروریستی و ترویج اقدامات خشونت‌آمیز داشتند، مسدود شده و یا به حالت تعلیق درامده‌اند.

این شبکه اجتماعی همچنین در ادامه این گزارش خود اظهار کرده است که تنها در شش ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، تعداد ۲۷۴ هزار و ۴۶۹ اکانت و حساب کاربری که قوانین و مقررات توییتر مبنی بر عدم ترویج خشونت و اقدامات تروریستی را نقض کرده‌اند، مسدود شده است.

توییتر ضمن افتخار به تلاش‌های سخت‌کوشانه و قوانین صلح‌طلبانه خود، در این گزارش از تمامی کاربرانی که در شناسایی حساب‌های کاربری مشکوک به آن کمک کرده‌اند، تشکر کرده و همچنین  از سایر افراد و کاربران در سراسر جهان درخواست کرده که در صورت مشاهده هرگونه محتوای تروریستی و خشونت‌آمیز آن را ریپورت (گزارش) کنند.

بنا بر اعلام، کمتر از ۰.۲ درصد مسدودسازی اکانت‌های توییتری به خاطر درخواست و گزارش دولت‌های مختلف در جهان رخ داده است و بیشتر آن توسط  الگوریتم‌های پیشرفته بکار رفته در پلت‌فرم توییتر و متخصصان زبده فعال در این شبکه اجتماعی شناسایی شده است که البته در این میان، نقش کاربران مردمی نیز پررنگ بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.