شبکه  خبری «قدس» فلسطین شنبه شب گزارش داد، که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیشنهاد مصر برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت مخالفت کرده است.

این شبکه به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد که این جنبش اعلام کرده که با توقف راهپیمایی‌های بازگشت تحت هر شرایطی و در مقابل هر چیزی مخالفت کرده است.

وبگاه مصری «بوابه الشرق» صبح روز شنبه به نقل از یک مقام مسئول در وزارت خارجه مصر نوشته بود: «قاهره به درخواست عربستان، تحرکی عربی را در راستای اعمال فشار بر حماس برای توقف راهپیمایی بازگشت رهبری می‌کند»

حماس در واکنش به این پیشنهاد مصر گفته است: «راهپیمایی‌ها اصلا خارج از کنترل این جنبش است و حماس دراین زمینه هیچ نقشی ندارد و این اقدام چیزی جز تحرک خودجوش مردمی فلسطین نیست و نمی‌توان جلوی آن را گرفت».

منطقه غزه دیروز جمعه برای دومین بار شاهد برگزاری راهپیمایی حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی بود که به دنبال شلیک نظامیان صهیونیست به آن‌ها در مرز نواز غزه با فلسطین اشغالی ۳۲ نفر تاکنون شهید شده و بیش از ۲۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل - که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان به رسمیت شناخته شده - تأکید کنند.   

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین (۳۰ مارس - جمعه هفته قبل) یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره ۲۱ هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ است و هر ساله انجام می‌شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.