یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ایران هراسی‌هایی که آمریکا با هدف فروش اسلحه و تثبیت جایگاه خود در منطقه ایجاد می کند، گفت: دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران تمامی ندارد. حرکت‌هایی که امروز ترامپ انجام می‌دهد، تداوم سیاست‌های راهبردی آمریکا نسبت به ملت و دولت ایران است. آنچه که ما باید انجام دهیم قبل از هر چیزی وحدت و انسجام داخلی است.

وی افزود: ما باید در سایه تقویت بنیه‌های خودمان و زیرساخت‌های اقتصادی، بسترهای سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم. این روزها جنگ، جنگ منافع است. اگر آمریکا این همه تنش و جنگ ایجاد می کند، به دنبال کسب منافع بیشتر است. کشورهای مسلمان را به جان هم می اندازد تا سلاح بیشتری به فروش برساند. هرگز به دنبال این نیست که بخواهد تکیه گاهی برای کسی باشد. زمانی که منافعش در جایی تعریف شود، در آنجا حضور پیدا می کند و از جایی که منافعی نداشته باشد، خارج می شود و تا به امروز به مقررات بین‌المللی هم پایبند نبوده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس اضافه کرد: من معتقدم ما می توانیم با یک تعامل سازنده با دنیا و ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری در مقابل سیاست‌های یک جانبه آمریکا بایستیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص چگونگی پیگیری و احقاق حق از سوی ایران در این‌باره گفت: در حوزه‌هایی که مقررات بین‌المللی یا تعهدات طرفین مخدوش شود یا نادیده گرفته شود، امکان طرح دعوا وجود دارد و الا در حالت معمول که آمریکا این برنامه‌ها را مطرح کرده، امکان طرح دعوا وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.