هاآرتص گزارش داد، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: نمی دانم شاید اصلا عکاس نبود. ما ده‌ها مورد داشتیم که مبارزان حماس از آمبولانس‌ها برای انجام ماموریت های خود استفاده کرده بودند یا خود را به شکل نیروهای هلال احمر و یا حتی فعالان رسانه‌ای و روزنامه نگاران درآورده بودند و ما در برابر چنین خطراتی ساکت نمی‌نشینیم. ما به آنها فرصتی نمی‌دهیم. همه می‌دانند که "نیروهای اسرائیلی جزو با اخلاق‌ترین نیروهای ارتش در جهان" هستند!

یاسر مرتجی، عکاس خبرنگار ۳۰ ساله‌ای که در حال پوشش اعتراضات جمعه در شرق شهر غزه بود، به ضرب گلوله صهیونیست‌ها کشته شد. طبق گزارش سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی، مرتجی در فاصله ۳۵۰ متری از حصار مرزی هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

براساس گزارش‌ها، مرتجی در حال عکسبرداری هوایی با استفاده از یک پهپاد کوچک بوده است. چهار خبرنگار دیگر هم حین اعتراضات بازگشت به ضرب گلوله زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی قصد شلیک به سمت خبرنگاران را ندارند و شرایطی که منجر شده تا خبرنگاران حین تیراندازی آنها آسیب ببینند، مشخص نیست و درباره آن تحقیق می‌شود.

اتحادیه خبرنگاران در سرزمین‌های اشغالی شنبه پس از شهادت مرتجی واکنش نشان داد. در حساب توئیتری این اتحادیه آمده است که اتحادیه خواستار توضیح مقام‌ها درباره تیراندازی به خبرنگاران و دستوراتی است که به سربازان در مرز غزه درباره اعضای مطبوعات داده شده است.  

سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اظهارات لیبرمن گفت، تهدیدات لیبرمن در زمینه آماده باش ارتش برای مقابله با تظاهرات مسالمت‌آمیز دلیلی بر عجز و شکست آنهاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.