زهرا صدر اعظم نوری در جریان بررسی استعفای  شهردارتهران گفت:  برای من خوشایند نیست اولین روز کاری سال ۹۷ را با بررسی موضوع استعفای شهردار تهران آغاز کنیم، من مخالف استعفا هستیم و به عنوان مخالف استعفا حرف خواهم زد.

وی افزود: درخانواده‌ای زندگی می‌کنم که با افرادی که در شرایط داشتن بیماری هستند به سر می برم لذا درک می کنم به لحاظ روحی چه شرایطی در این موارد ایجاد می شود. لذا متاثر از این شرایط جسمی و روحی است که ممکن است افراد تصمیماتی را بگیرند، لذا خیلی این تصمیمات به صلاح و درست نیست.

صدر اعظم نوری ادامه داد:  شهردار تهران در ابتدای سخنان خود به مواردی به عنوان ناملایمات و فشارها اشاره کردند که همین موارد می ‌تواند عامل این بیماری بوده باشد اما بیماری دلیل کافی برای استعفا نیست. اتفاقا این نوع بیماری بیماری رجال سیاسی کشور است و خیلی از رجال سیاسی کشور با این بیماری مبارزه کرده و همزمان به مسولیت خویش ادامه دادند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ با حمایت شورا ،شهرداری شرایطی را ایجاد کرده که از سوی افرادی برتابیده نمی شود و تحمل نمی‌کنند لذا به صلاح شهر و شهروندان است که این مسیر ادامه پیدا کند و آقای نجفی درمان را ادامه دهند و به کار بازگردند. هنگامی که شهردار تهران در ابتدای کار خود شعار امید مشارک و شکوفایی را مطرح کردند جریانی تلاش کردند که از شهردار شدن شهردار  جلوگیری کنند لذا در طول هفت ماه و نیم گذشته باوجود تمام ناملایمتی‌ها شاهد حاکمیت قانون بودیم که جلوگیری از فساد نتیجه آن بود.

نوری با اشاره به اینکه عدالت از موضوعات مورد توجه شهردار تهران در چند ماه گذشته بود افزود: برای تحقق عدالت تلاش شد  و با رویه مبارزه با رانت‌خواری اقداماتی صورت گرفت که توفقیات بزرگی حاصل شده است.

وی تاکید کرد: از رویکردهای موفق شهردار تهران تلاش برای پرهیز از شهرفروشی و تراکم فروشی بوده است و علی رغم گذشته در مدیریت شهری جدید جلوگیری از تخریب محیط زیست مورد توجه قرار گرفت و به این ترتیب رویکرد موفقی در مدیریت شهری تهران ایجاد شد که می تواند الگویی برای کلان شهرهای کشور محسوب شود.

وی تاکید کرد: به عدم استعفای شهردار تهران رای قاطعی خواهیم داد و امیدواریم مسولیت‌های شهر در دوره درمان ایشان زمین نماند و فعالیت‌های ایشان ادامه پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.