آیت الله محمد یزدی قبل از ظهر یکشنبه در دیدار استاندار قم و مدیران این استان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین قم برگزار شد با بیان اینکه برای حفظ مدیریت استان لازم است فاکتورهای خاص مدیریتی در نظر گرفته شود، گفت: صرف وجود مراجع و حوزه علمیه در شهر برای پیشرفت استان کافی نیست، بلکه باید فاکتورهای خاص مدیریتی را در نظر گرفت.

 

وی افزود: اگر چه گلایه‌هایی نسبت به مسائل فرهنگی در شهر قم هست، اما با کارهایی که شده انتظار این است به مسائل فرهنگی شهر قم توجه بیشتری شود و شاهد بد حجابی در بعضی از قسمت‌های شهر نباشیم. قم از استان‌های پرتردد زائران است، همه این مسائل می‌طلبد تا مسئولان اطلاعاتی و امنیتی به این شهر توجه جدی کنند و اگر چه فعالیت‌هایی در این عرصه صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه افتتاح قهوه خانه در قسمتی از شهر به دلیل مشکلات فرهنگی و اجتماعی، نگرانی هایی برای دلسوزان استان به وجود آورده است، اظهار داشت: کسی منکر شادی مردم نیست، اما نباید این شادی به ناهنجاری و رقص و پایکوبی تبدیل شود به همین دلیل این مسئله و نظارت بر اماکنی مانند قهوه خانه‌ها نیازمند توجه بیشتری است.

 

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه موضوع دیگر توجه به اقتصاد و استفاده از کالای داخلی است، گفت: مسئولان در این عرصه بیش از همه مورد توجه هستند و باید از وسایل داخلی در ادارات بهره ببرند تا برای مردم الگو باشند.

 

وی عنوان کرد: نقش مسئولان در استفاده از کالای داخلی بسیار مهم است و باید این کار آن قدر مورد اهمیت مسئولین قرار گیرد تا کالاهای خارجی جایگاه خود را در داخل کشور از دست دهد. اصل مهم در کالاهای خارجی، کیفیت است و در این عرصه مسئولان می‌توانند نقش داشته باشند، با حفظ ظواهر می‌توان بهترین بهره‌برداری از کالاهای داخلی را برد. دولتمردان هم برای استفاده از کالاهای داخلی به جد به میدان بیایند و از این طریق به اقتصاد کشور و تحقق شعار سال از سوی رهبر انقلاب تحقق ببخشند، بنابراین تحقق این مسئله نیازمند توجه جدی از سوی دولت مردان است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.