پایگاه خبری المنار نوشت، این احتمالا اولین باری است که حزب‌الله لبنان جنگ فراگیر علیه فساد را اعلام می‌کند. زمان اعلام این موضع به این معنا نیست که مرحله آتی مرحله رقابت انتخاباتی است بلکه به این دلیل که اوضاع اقتصادی و اداری به مرحله سختی رسیده است حزب‌الله چه در دولت آتی و چه در پارلمان این اقدامات و مواضع را عملی خواهد کرد.

حزب‌الله عزم و اراده محکمی برای انجام این مأموریت به رغم سختی‌های پیش رو دارد.

سید حسن نصرالله در سخنان خود تأکید کرد: می‌دانیم که با دشوارهایی روبرو هستیم و این مسئله دشمنی‌های جدیدی را برای ما به وجود خواهد آورد اما ما از این دشمنی‌ها اهمیت نمی‌دهیم چراکه امروز آمریکا و برخی کشورهای منطقه پول‌هایی را برای دشمنی با ما خرج می‌کنند. ما می‌دانیم که ورود به این پرونده برای ما دشمنی و حساسیت‌های داخلی ایجاد خواهد کرد اما به نظر می‌رسد کشور به مرحله‌ای رسیده که دیگر امکان صبر برایمان وجود ندارد و باید این بیماری خطرناک را معالجه کنیم.

اعلام اولویت مبارزه با فساد از سوی سید حسن نصرالله شاهد انعکاس مهمی از سوی گروه‌ها و طرف‌های سیاسی و غیرسیاسی لبنانی چه کسانی که با حزب‌الله درباره سیاست داخلی و مسائل استراتژیک هم‌پیمان هستند و چه دشمنان سیاسی حزب‌الله بوده است. اوضاع همانگونه که سید حسن نصرالله اعلام کرده دیگر قابل تحمل نیست و نیاز به اقدام جدی و صادقانه دارد؛ چراکه فساد امروز حاکمیت لبنان را تهدید می‌کند و تمامی طرف‌ها نسبت به خطر فروپاشی اقتصادی هشدار می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.