سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به آخرین قیمت خودروهای موجود در بازار، اظهار کرد: قیمت ۸ مورد از خودروهای داخلی در مقایسه با ماه گذشته (اسفند ۹۶)، کاهش یافته است، همچنین با توجه به ۲ نرخی بودن قیمت خودروها در بازار و کارخانه، اتومبیل‌های بازه قیمتی ۴۰ تا ۴۵ میلیون از اختلاف ۴ میلیونی برخوردار هستند که این  وضعیت در خودروهای ۶۰ میلیونی به همین ترتیب است.

وی در خصوص بازار خودروهای وارداتی، گفت: قیمت اکثر خودروهای وارداتی ثابت مانده است و تنها قیمت تعدادی از این خودروها روند نزولی دارد. یکی از دلایل تأثیرگذار در کاهش قیمت خودرو، عدم عرضه آن توسط شرکت‌های واردکننده است. اغلب این شرکت‌ها مبلغ مورد نظر را از مردم دریافت کرده‌اند و هنوز طبق زمان تعیین شده خودروها را به خریداران تحویل نداده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به ۲ نرخی بودن قیمت خودروها که متأثر از اقدامات شرکت‌های وارد کننده بوده و موجب شده، تنها مردم در این میان متضرر شوند، تصریح کرد: قرار بود شرکت‌های واردکننده خودرو درصدد داخلی‌سازی محصولات خود برآیند، اما هم اکنون بازار خودروهای وارداتی به صورت انحصاری در اختیار این افراد قرار گرفته و شرکت‌های واردکننده با پول خریداران تنها واسطه میان مصرف کننده و شرکت مورد نظر هستند. افزون بر این، در اکثر مواقع شرکت‌های فروش خودروی وارداتی نسبت به تحویل به موقع خودرو طبق زمان مقرر شده عمل نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر شرایط تنها بر منوال واردات خودرو است باید افرادی که توان مالی لازم را دارند دست به واردات خودرو بزنند تا حداقل بازار با کمبود عرضه خودرو مواجه نشود.

موتمنی، گفت: قیمت خودروها در صورت تأمین نیاز بازار روندی نزولی خواهد داشت و کاهش عرضه خودرو سبب افزایش قیمت آن می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.