وی این سخنان را امروز (یکشنبه) در تجمع انتخاباتی حزب الله در شهر نبطیه در جنوب لبنان مطرح کرد.

نصرالله که به صورت ویدیو کنفرانس برای هزاران نفر شرکت کننده در این تجمع در میدان عاشورا در شهر نبطیه سخنرانی می کرد، در ابتدای سخنان خود گفت: به مردم مقاوم، ایستاده و بیدار غزه درود می فرستم که در مرزهای شرقی با مناطق اشغالی حضوری شجاعانه و فداکارانه در برابر اشغالگران دارند.

وی همچنین به ملت یمن درود فرستاد که به گفته وی با وجود جنایت ها و قحطی و گرسنگی در مقابله با جنگ ناجوانمردانه ایستادگی می کنند.

*انتخابات لبنان

نصرالله در ادامه سخنان خود به تحولات انتخاباتی لبنان پرداخت.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است ششم ماه مه (شانزدهم اردیبهشت) برگزار شود.

۵۸۳ نامزد در قالب ۷۷ لیست در ۱۵ حوزه انتخاباتی برای تصاحب ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان با هم رقابت می کنند.

دبیرکل حزب الله در تجمع امروز حزب الله با اشاره به ائتلاف این حزب با جنبش امل که به لیست «امید و وفاداری» نامگذاری شده است گفت: نام این لیست انتخاباتی از نشانه های موجود گرفته شد، از امید به پیروزی و اصلاح که این ملت زنده دارند و کسانی که ثابت کرده اند بر ناامیدی غلبه کرده اند.

حزب الله ۱۳ کاندیدا را معرفی کرده است که با کاندیداهای جنبش امل و احزاب و شخصیت های نزدیک به این دو حزب در قالب لیست های مشترک در حوزه های مختلف ائتلاف کرده اند.

شعار انتخاباتی حزب الله «دفاع می کنیم و می سازیم» (نحمی و نبنی) است.

نصرالله گفت: امید بخشی از عقیده و فرهنگ ما، و وفاداری اصل ایمان ماست

وی بهترین پایان برای هر مساله ای را وفاداری دانست و بر ضرورت وفاداری به شهیدای مقاومت، ارتش لبنان و نیروهای امنیتی آن، ارتش سوریه و همه گروه های مقاومت تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما از طریق انتخابات می خواهیم همگی در جایگاه امید و وفاداری باشیم وفاداری امروز به ملت فداکار و ایستاده مان، وفاداری به همه شهدایی که در راه دفاع از این کشور جانشان را تقدیم کردند؛ همه شهدای جنبش امل و حزب الله. وفاداری به همه ایثارگران و سید و الهام بخش آنها یعنی امام موسی صدر و دو همراهش و وفاداری به شیخ راغب حرب، سیدعباس موسوی و حاج عماد مغنیه.

نصرالله با اشاره به جایگاه پارلمان در لبنان گفت: اهمیت مجلس در لبنان این است که مادر همه نهادها و دستگاه ها در نظام به شمار می آید و صلاحیت های گسترده و بسیار مهمی دارد. مجلس، تنها نهادی است که قادر به تغییر قانون اساسی بدون رفراندوم مردمی است.

وی بر اهمیت شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: باید در انتخابات شرکت کنیم، چرا که حضور نیافتن ما یعنی بی مسئولیتی و رهاکردن سرنوشت کشور و مردم و آینده و کرامت آنها.

نصرالله افزود: مجلس برای وضع قوانین و ترسیم وضعیت کشور است و می تواند به نوبه خود از کشور دفاع کند و آن را از نظر مالی نجات دهد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه لبنان در برابر دشمنی قرار دارد که از عداوت دست نمی کشد تصریح کرد: دشمن به داشته های ما چشم دارد؛ بویژه به جنوب کشورمان که از ابتدای ورود گروه های اشغالگر صهیونیست از فلسطین اشغالی، در رنج به سر برد.

نصرالله مهمترین مساله مطرح برای ساکنان مناطق جنوب، بقاع غربی و راشیا در لبنان را تهدیدات رژیم صهیونیستی دانست.

وی با طرح این پرسش که چه کسی اشغالگران صهیونیست را از لبنان بیرون کرد، تصریح کرد: آیا کسی غیر از مقاومت بوده است؟ مجاهدان مقاومت از همه گروه ها جنگیدند، اسیر شدند و جانفشانی کردند. آنها کسانی بودند که اشغالگر صهیونیست را از لبنان بیرون راند.

نصرالله تاکید کرد که باید نسل های کنونی را درباره رنج هایی که نسل های پیشین از تجاوزگری های صهیونیست ها کشیدند، آگاه کرد.

دبیرکل حزب الله آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ را مرهون وحدت میان این حزب و جنبش امل و مجاهدت های رزمندگان حزب الله دانست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها و صهیونیست ها برای خلاص شدن از مقاومت در لبنان هر کاری و به هر شکلی انجام دادند گفت: از سال ۲۰۰۰ آمریکایی ها و اسرائیلی ها دریافتند که نیرویی در لبنان وجود دارد که مقاومت نامیده می شود و در وجود لبنانی ها جا دارد و این نیرو بوده که پیروزی را ساخته و اسرائیل را از لبنان بیرون رانده است.

نصرالله افزود: توطئه ها از همان شب عقب نشینی از جنوب لبنان آغاز شد. نخستین توطئه آنها این بود که ارتش اسرائیل از جایی خارج شد، بدون آنکه به نیروهای مزدور آنطوان لحد و شبکه مزدورانش خبر دهد و عمدا آنها را به حال خودشان رها کرد. صهیونیست ها مزدوران لحدی را به حال خود رها کرد چرا که به اشتباه گمان می کردند، زمانی که مقاومت پس از شکست دشمن اسرائیلی به آن منطقه وارد شود، مرتکب کشتار می شود و از آنها انتقام می گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.