براساس اعلام منابع رسمی در کردستان عراق رئیس پارلمان عراق روز یکشنبه در اربیل در این دیدارها ضمن تسلیت به مناسبت فوت برادر نیچروان بارزانی بر ضرورت حل اختلافات از طریق گفتگو تاکید کرد.

الجبوری در پایان این دو دیدار به رسانه های منطقه گفت: رهبران کردستان عراق نقش مهمی در ثبات عراق و پیاده شدن دموکراسی در این کشور داشته اند.

وی افزود: اگر در گذشته اختلافاتی (میان بغداد و اربیل) وجود داشته ضروری است این اختلافات از طریق دیالوگ و گفتگو حل و فصل گردد.

رئیس پارلمان عراق در خصوص موضوعات مورد بحث در این دیدارها اظهار داشت: هدف اصلی این دیدارها ابراز همدردی با خانواده بارزانی بود، البته در کنار این موضوع شرایط کنونی عراق را که ما را مجبور می کند در کنار هم باشیم نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سلیم الجبوری اضافه کرد: انتخابات (پارلمانی در ۲۲ اردیبهشت) را پیش رو داریم از این رو انجام این دیدارها و گفتگوها برای هماهنگی ضروری است.

وی در ارتباط با روند حل اختلافات اربیل و بغداد اظهار کرد اگر اختلافاتی وجود دارد باید از طریق دیالوگ و گفتگو حل و فصل شوند چون تنها راه برای پایان دادن به اختلافات دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق مذاکره است.

گفتنی است سلیم الجبوری در آستانه سفر به اربیل از روند رو به جلوی مذاکرات اربیل و بغداد برای حل اختلافات استقبال کرده و اعلام کرده بود سران اقلیم در حال حاضر بر این باور هستند که ضروری است در یکپارچگی خاک عراق نقش ایفا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.