پایگاه خبری قدس فلسطین گزارش داد، جنبش حماس تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بمباران مواضع مقاومت و شاخه نظامی آن در نوار غزه را بی‌ارزش توصیف کرد.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اینگونه تهدیدها که بیانگر بحران و نگرانی رژیم صهیونیستی است، نمی‌تواند ملتی را که به شیوه صلح‌آمیز و متمدن به دنبال تحقق خواسته‌های ملی خود هستند، بترساند و این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از همه امکانات و ابزارهای کشتار برخوردار است.

وی افزود: این تهدیدها، ما و حتی کودکان فلسطینی را چه در غزه و چه در کرانه باختری یا هر مکان دیگری نمی‌ترساند. ملت ما مدت‌ها است که دیگر به تهدیدها و اقدامات رژیم اشغالگر توجهی نمی‌کنند.

بدران گفت: رژیم صهیونیستی با استفاده از تمام امکانات کشتار تلاش می‌کند که اهالی غزه و ملت فلسطین را به کوتاه آمدن در قبال مسئله فلسطین و یا دست برداشتن از حمایت مقاومت، مجبور کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه تاکید کرد: راهپیمایی "حق بازگشت" ادامه خواهد یافت و تا روز ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) مصادف با روز "نکبت"(سالروز اشغال سرزمین فلسطین) به اوج خود خواهد رسید.

وی افزود: به آمریکا، اشغالگران و کسانی که تلاش می‌کنند چهره مبارزه فلسطین را تخریب و در مسیر تصویب هرگونه قطعنامه در محکومیت اشغالگری سنگ‌اندازی کنند، می‌گوییم که ما صاحبان حق هستیم و امکان ندارد که از مواضع خود کوتاه بیاییم و در این راه آماده هرگونه فداکاری یا جانفشانی هستیم.

بدران اظهار داشت: تصاویری که مردم دنیا از غزه و کرانه باختری می‌بییند برای آن‌ها ثابت می‌کند اصل مسئله فلسطین، ملتی است که در سایه اشغالگری زندگی و از حق طبیعی خود در مقاومت در برابر اشغالگری استفاده می‌کنند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش از این اعلام کرد که در صورت ادامه راهپیمایی‌های حق بازگشت در مرزهای غزه، مواضع مقاومت فلسطین در نوار غزه را هدف قرار خواهد داد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد که از ابتدای برگزاری راهپیمایی حق بازگشت بزرگ تاکنون، ۲۹ فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به‌شهادت رسیده و ۲۸۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.