phonearena گزارش داد، پس از رسوایی شرکت فیس بوک مبنی بر همکاری با موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا، نگرانی‌های بسیاری در میان کاربران فضای مجازی ایجاد شده است تا مبادا غول‌های تکنوولوژی اطلاعات خصوصی‌شان را فاش کرده و حریم شخصی آن‌ها را نقض کنند.

گزارش‌های بسیاری در چند روز اخیر منتشر شده است که همگی گویای افشای گذرواژه مشترکان توسط اپراتور تی موبایل ( T-Mobile ) در اتریش است. بدین ترتیب، مشترکانی که از اپراتور تی موبایل در این کشور، اینترنت استفاده کرده و خدمات گوشی‌های همراه را دریافت می‌کردند، در خصوص افشای اطلاعات حساب کاربری‌شان در این اپراتور ابراز نگرانی کرده و از مسئولان مربوطه تی موبایل سوالات و نگرانی‌های خود در میان گذاشتند.

اپراتور تی موبایل نیز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این موضوع اعلام کرد که هیچ جای نگرانی برای مشترکان اپراتور تی موبایل در اتریش وجود ندارد چراکه این اپراتور با استفاده از الگوریتم‌های فوق پیشرفته‌ای که به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربرانش بکار گرفته است، از امنیت سایبری بسیار بالایی برخوردار است.

تی موبایل در ادامه تاکید کرده است که نام کاربری و گذرواژه کاربران و مصرف کنندگان از خدمات اینترنتی این اپراتور به طور کاملا محرمانه محافظت می‌شود و بدین ترتیب، امکان سوءاستفاده و نفوذ هکرها به پروفایل و اطلاعات شخصی کاربران وجود نخواهد داشت.

تی موبایل در صفحه مجازی توییتر خود بار دیگر نوشت: تمامی اطلاعات مشترکان ما رمزنگاری و کدگذاری شده است و توسط متخصصان امنیت سایبری حرفه‌ای کنترل و نظارت می شود. بنابراین جای هیچگونه نگرانی درباره افشای اطلاعات خصوصی آن‌ها وجود ندارد.

شرکت تی موبایل یک اپراتور بزرگ آلمانی و چندملیتی است که در کشورهای مختلفی از جهان از جمله اروپا و آمریکا فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه برقراری اینترنت و کارهای مخابراتی انجام داده است. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.