هیل گزارش داد، این تازه‌ترین اقدام در دگرگونی‌های سازمان امنیت ملی و تیم سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا است.

این مقام ارشد کاخ سفید اظهار کرد، ترامپ "مایکل آنتون"، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا را احضار و بابت خدماتش از او قدردانی کرد، همچنین احترام شخصی‌اش را نسبت به آنتون ابراز کرد و به او گفت که دلتنگش خواهند شد.

اخبار جدایی آنتون از دولت ترامپ نخستین بار از جانب "پولیتیکو"  منتشر شد که اعلام کرد، ممکن است او به عنوان نویسنده و استاد به کالج هیلزدل بپیوندد.

جدایی آنتون از دولت مدت کوتاهی پس از آن صورت می‌گیرد که هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی این سمت را ترک کرد و جان بولتن، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در زمان دولت جورج بوش پسر جایگرین او شد.

پس از برکناری رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز مایک پامپئو، مدیر سابق سیا سمت او را بر عهده گرفت و جینا هسپل، معاون مدیر سیا گزینه‌ای برای سمت سابق پامپئو در این سازمان است.

آنتون حضور زیادی در شبکه‌های تلویزیونی داشته و در این برنامه‌ها از مواضع سیاست خارجی دولت دفاع کرده است.

هواداران آنتون و حتی بری از مخالفانش توانایی‌های فکری او را می‌ستایند.

با اعلام خبر جدایی آنتون از دولت، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: مایکل یکی از هوشمندترین و بااستعدادترین افرادی است که تا به حال با او کار کرده‌ام.

یک منبع آگاه وابسته به کاخ سفید گفت: آنتون تنها به یک دلیل این سمت را برعهده گرفت. او بیش از همه افرادی که در شورای امنیت ملی بودند هوادار ترامپ بود.

این منبع تاکید کرد: او کاملا رنگ عوض کرد. آنتون به خاطر مایکل فلین، اولین مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ به این سازمان وارد شد اما به بزرگ‌ترین حامی مک‌مستر تبدیل شد که علیه اجرای سیاست‌های رییس جمهور جنگید.

بولتن از امروز (دوشنبه) به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان مشاور امنیت ملی آغاز می‌کند و جدایی آنتون از شورای امنیت ملی راه را برای آن که بولتن تیم خود را در این نهاد تشکیل دهد، هموارتر می‌سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.