علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با عنوان «حضور دو کمیسیون برای تلگرام»، گفت: امروز طبق هماهنگی‌های قبلی جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصاد با حضور وزیر ارتباطات و رییس شورای عالی فضای مجازی در محل کمیسیون امنیت ملی به مدت دو ساعت برای بررسی وضعیت تلگرام و استماع سخنان مقامات ذیربط و رویکرد دولت و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در موضوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی به جای تلگرام توسط کاربران ایرانی، آقای بروجردی مقدمه سخنانش را با عبارت «مهاجرت مقدس از خانه بیگانه به خانه خودی» بیان کرد و آقای فیروزآبادی نیز عبارت «کوچ داوطلبانه» را ترجیح داد. به رغم انتظار قبلی هیچ سخنی توسط هیچ یک از مقامات حاضر در جلسه در خصوص فیلتر تلگرام مطرح نشد، نه به عنوان تصمیمی که در مرجع دیگر گرفته شده و نه به عنوان رویکرد اول یا فوری دولت.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید تاکید کرد: متاسفانه یکی از نمایندگان بعد از جلسه در مصاحبه‌ای اعلام داشته که ظرف ۲۰ روز آینده تلگرام بسته می‌شود که چنین اظهاری واقعا جای تعجب داشت آن هم در شرایطی که مطلقا هیچ مسئولی چنین اظهاری در جلسه نداشته است. چنین تاکتیکی بی‌تردید بازی با روان مردم است و مردود می‌باشد.

رحیمی همچنین به بخشی از صحبت‌های کریمی قدوسی در این جلسه اشاره و اظهار کرد: آقای کریمی قدوسی به وزیر ارتباطات پیشنهاد کرد ابهامات خود را از رهبری استفتاء کنید. ایشان فورا جواب می‌دهند و همان جواب را لایحه کنید و به مجلس بفرستید تا اینجا تبدیل به قانون شود و اجرا کنید.

وی همچنین گفت: بزرگ‌نمایی موضوع گرام (ارز رمزگذاری شده‌ای که تلگرام اعلام کرده در نیمه دوم سال جاری میلادی مورد تست و اجرا قرار می‌دهد) توسط مسئولان شورای عالی فضای مجازی در رسانه ملی به عنوان تهدید اقتصادی، موضوعی بود که به مسئولان یادآور شدیم چون بزرگ کردن چنین موضوعی بیشتر نشانی از شکنندگی ساختار پولی و بانکی کشور خواهد بود تا قدرت و توان «گرام» و ارزهای دیجیتالی.

نماینده مردم تهران گفت: در شرایطی که موضع رسمی کشور نسبت به بیت‌ کوین هنوز تعیین نشده است، هراس از «گرام» به عنوان نسل سوم ارز دیجیتال (که هنوز متولد نشده است) به جای برنامه اقناعی بیشتر تاثیر منفی روانی در کاربران و شهروندان خواهد داشت تا اینکه بخواهد اثر بازدارندگی از اختلال اقتصادی ایجاد کند.

رحیمی در پایان گفت: در این جلسه وزیر ارتباطات اعلام کرد پنج لایحه در حوزه فضای مجازی و IT آماده کردیم که لایحه حفاظت از داده‌ها را به دلیل اهمیت حفظ حریم خصوصی کاربران به زودی و با قید فوریت به مجلس ارسال خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.