علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی خود درباره جلسه مشترک کمیسیون های امنیت ملی و اقتصادی نوشت:

امروز طبق هماهنگی قبلی جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصاد با حضور وزیر ارتباطات و رییس شورای عالی فضای مجازی در محل کمیسیون امنیت به مدت دوساعت برای بررسی وضعیت تلگرام و استماع سخنان مقامات ذیربط و رویکرد دولت و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد.

 در موضوع استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی بجای تلگرام توسط کاربران ایرانی، اقای بروجردی مقدمه سخنانش را با عبارت "مهاجرت مقدس از خانه بیگانه به خانه خودی" بیان کرد و اقای فیروزآبادی نیز عبارت "کوچ داوطلبانه" را ترجیح داد.

 به رغم انتظار قبلی هیچ سخنی  توسط هیچ‌یک از مقامات حاضر در جلسه  در خصوص فیلتر تلگرام در جلسه مطرح نشد نه بعنوان تصمیمی که در مرجع دیگر گرفته شده و نه بعنوان رویکرد اول یا فوری دولت.

متاسفانه یکی از نمایندگان پس از جلسه طی مصاحبه ای اعلام داشته که ظرف بیست روز آینده تلگرام بسته می شود که چنین اظهاری واقعا جای تعجب داشت در شرایطی که مطلقا هیچ مسئولی چنین اظهاری در جلسه نداشته است. 

چنین تاکتیکی بی تردید بازی باروان مردم است و مردود.

 اقای کریمی قدوسی به وزیر ارتباطات پیشنهاد کرد هر ابهامات خود را از رهبری استفتاء کنید ایشان فورا جواب میدهند و همان جواب را لایحه کنید به مجلس بفرستید اینجا تبدیل به قانون می شود و اجرایش کنید.

 بزرگنمایی موضوع گرام (ارز رمزگذاری شده ای که تلگرام اعلام کرده در نیمه دوم سال جاری میلادی مورد تست و اجرا قرار میدهد) توسط مسئولان شورایعالی فضای مجازی از رسانه ملی بعنوان تهدید اقتصادی موضوعی بود که به مسئولان یادآور شدیم.

بزرگ کردن چنین موضوعی بیشتر نشانی از شکنندگی ساختار پولی و بانکی کشور خواهد بود تا قدرت و توان "گرام" و ارزهای دیجیتال

در شرایطی که موضع رسمی کشور نسبت به بیت کوین هنوز تعیین نشده است هراس از "گرام" بعنوان نسل سوم ارز دیجیتال (که هنوز متولد نشده است) بجای برنامه اقناعی بیشتر تاثیر منفی روانی در کاربران و شهروندان خواهد داشت تا اثر بازدارندگی از اختلال اقتصادی.

 وزیر ارتباطات اعلام کرد پنج لایحه در حوزه فضای مجازی و آی تی اماده  کرده ایم که لایحه حفاظت از داده ها را بدلیل اهمیت حفظ حریم خصوصی کاربران، به زودی و باقید فوریت به مجلس ارسال خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.