روزنامه استار با درج عنوان &#۳۹;پشیمان خواهند شد&#۳۹; سخنان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در مراسم دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای را منعکس کرد و نوشت: رییس جمهوری ایران تاکید کرد که این کشور نقض کننده برجام نخواهد بود اما اگر آمریکایی ها تخلف کنند پشیمان خواهند شد.

خبرگزاری آناتولی نیز خبر سخنان روحانی را با درج عنوان &#۳۹;مبنای ما تعامل سازنده است&#۳۹; منتشر کرد و از قول رییس جمهوری کشورمان نوشت: &#۳۹;دیپلماسی حق ما را تثبیت می‌کند و دیپلماسی نشان می‌دهد که ملت ایران تنها در دفاع مقدس نیست که می‌تواند از حق خود دفاع کند بلکه می‌تواند با بزرگترین قدرت‌های دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی حرف بزند.&#۳۹; 

آناتولی در ادامه به نقل از حسن روحانی افزود: &#۳۹;بدون دیپلماسی هم می‌شود کار کرد، اما با هزینه بسیار بالا. دیپلماسی موانع را بر می‌دارد، به حرکت ما سرعت می‌دهد و هزینه‌ها را کاهش می دهد.&#۳۹;

روزنامه ینی گاج ترکیه نیز خبر سخنان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان را با درج عنوان &#۳۹;پشیمان خواهید شد&#۳۹; منتشر کرد و نوشت: رییس جمهور ایران تهدید کرد که در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران بلافاصله به غنی سازی ۲۰ درصدی بر می گردد.

روزنامه صباح از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه نیز با درج عنوان &#۳۹;ایران، آمریکا را تهدید کرد&#۳۹; به انعکاس سخنان حسن روحانی در مراسم دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای پرداخت و نوشت: رییس جمهوری ایران قاطعانه از ادامه تعهد ایران به برجام گفت و تهدید کرد که در صورت خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای، واشنگتن تاوان سنگینی خواهد پرداخت.

این رسانه به نقل از روحانی نوشت: &#۳۹;قدرت نظامی و دفاعی، قدرت اقتصادی و قدرت فرهنگی را همزمان و برای اقتدار مشروع در منطقه و جهان می خواهیم و در روزهای سخت روی پای خود ایستادیم و می دانیم بدخواهان از پیشرفت ما خشنود نیستند.&#۳۹;

روزنامه خبر تورک نیز در انعکاس سخنان رییس جمهوری عنوان &#۳۹;هشدار سخت روحانی به ترامپ&#۳۹; را استفاده کرد و نوشت: رییس جمهوری ایران هشدار تندی به ترامپ داد و تهدید کرد که در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران ظرف یک هفته به غنی سازی اورانیوم بازخواهد گشت.

این روزنامه نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا در خصوص سرنوشت سوریه را دلیلی بر جریحه دار شدن دولتمردان آمریکایی دانست و مواضع اخیر ترامپ علیه ایران را ناشی از همین نشست سه جانبه قلمداد کرد.

روزنامه حریت با درج عنوان &#۳۹;سخنانی تهدید آمیز از سوی ایران علیه آمریکا&#۳۹; نوشت: واکنش امروز روحانی به سخنان چندباره ترامپ مبنی بر خروج از برجام بود.

حریت به نقل از روحانی نوشت: بدون دیپلماسی هم می‌شود کار کرد، اما با هزینه بسیار بالا. دیپلماسی موانع را بر می‌دارد، به حرکت ما سرعت می‌دهد و هزینه‌ها را می‌کاهد&#۳۹;.

روزنامه یاشام نیز با درج عنوان &#۳۹;تعامل سازنده&#۳۹; به نوعی به موضع رییس جمهوری ایران مبنی بر تلاش ها برای تداوم دیپلماسی پرداخت و نوشت: رییس جمهوری ایران دیپلماسی را راه حل برطرف کردن مشکلات می داند و در سخنان خود تاکید کرد که اقدامات صورت گرفته فاقد مذاکره و دیپلماسی هزینه بالایی دارد.

این رسانه به نقل از رییس جمهوری کشورمان نوشت: ایران ناقض برجام نخواهد بود.

وبسایت خبری ان.تی.وی ترکیه در گزارشی با اشاره به بخشی از سخنان روحانی که گفت: &#۳۹;اگر آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود، پاسخ ایران قدرتمندتر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنند&#۳۹;، نوشت: رییس‌جمهوری ایران به ترامپ هشدار داد که در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد.

روزنامه آکشام نیز سخنان امروز دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در خصوص برجام را تهدید گونه و علیه آمریکا تفسیر کرد و نوشت: تنش میان ایران و آمریکا بالا می رود و این از سخنان امروز رییس جمهوری ایران علیه آمریکا مشهود است.

آکشام با برجسته کردن جمله &#۳۹;در صورت خروج آمریکا از برجام، واکنش ایران سخت خواهد بود&#۳۹; را در ادبیات سیاسی دولتمردان به مفهوم یک تهدید جدی محسوب کرد.

روزنامه وطن با درج عنوان &#۳۹;پیام تند ایران به آمریکا&#۳۹; سخنان حسن روحانی مبنی بر واکنش ایران در صورت خروج آمریکا از برجام را جدی و صریح توصیف کرد و به نقل از روحانی نوشت: هر طرفی که توافق هسته‌ای را نقض کند، باید هزینه‌اش را بپردازد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در آیین دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای که در سالن اجلاس سران برگزار شد، روز ملی فناوری هسته ای را به اندیشمندان و دانشمندان جوان هسته ای کشور و ملت ایران تبریک گفت و اظهار داشت: اگر آنها نقض پیمان کنند، در کمتر از یک هفته آثار آن را خواهند دید.

وی تاکید کرد: برای تحقیق و فناوری هسته ای از کسی اجازه نمی گیریم البته آماده تعامل و همکاری هستیم و مبنای ما از ابتدا تعامل سازنده با دنیا بود. 

رییس جمهوری همچنین گفت: صنعت هسته ای ایران با توان و دقت بیشتر و با محاسبه دقیق تر امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد و حرکت هسته ای کُند نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.