محسن هاشمی امروز در یک گفتگوی تلفنی با شبکه خبر درباره دومین استعفای نجفی گفت: فردا پس از بررسی استعفای آقای نجفی در جلسه شورای شهر، سرپرست برای شهرداری انتخاب می‌شود تا از گزینه‌های مورد اعضای شورای شهر، شهردار جدید با بررسی برنامه‌هایشان انتخاب شود.

به گفته او در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر که صبح زود پیش از جلسه علنی شورای شهر برگزار می‌شود، سرپرست انتخاب می‌شود: آقای نجفی اعلام امادگی کرده اند که تا تعیین سرپرست یا شهردار جدید تا پایان فروردین، به کارشان ادامه می‌دهند.

نجفی در استعفانامه دوم خود نوشته است که باتوجه به مشورت با پزشک معالجش،‌ نمی‌تواند به عنوان شهردار تهران ادامه فعالیت بدهد: «متاسفانه ایشان (پزشک معالج) مجددا بر قابل جمع نبودن این دو امر تاکید و پیشنهاد اکید داشتند که برای انجام مراحل درمان بیماری در اولین فرصت ممکن از مسئولیت خویش در شهرداری تهران کناره کنم، لذا در کمال احترام و خضوع نسبت به اعضا محترم شورا تقاضا دارم ترتیبی اتخاذ فرمایید که تا قبل از اول اردیبهشت ماه که قرار است مراحل جدی معالجه را آغاز نمایم، برای انتخاب شهردار و یا سرپرست شهرداری اقدام لازم معمول شود. مجددا تاکید می‌کنم که بنده آمادگی کامل برای همکاری و همراهی فرد منتخب شورا را در هر سطحی که در توانایی‌ام باشد، دارم و تا زمان انتخاب نهایی شورا اجازه نخواهم داد که برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری با توقف و یا رکود مواجه شود.»

از روزهای گذشته گزینه‌های مختلفی برای جانشینی نجفی پس از استعفا مطرح شده است؛ چه سرپرست و چه شهردار بعدی. از جمله پیروز حناچی، معاون فعلی نجفی. اما ظاهرا سرپرست شهرداری باید کارمند رسمی شهرداری باشد. 

عیسی فرهادی، فرماندار تهران درباره تصمیم شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر رد استعفای شهردار گفت: این مصوبه از لحاظ قانونی کاملا درست است و منع قانونی ندارد اما شورا باید استعفای مجدد شهردار تهران را هر چه سریع‌تر مورد بررسی قرار دهد و تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کند.

فرماندار تهران در پاسخ به این سوال که «آیا کسی از معاونان شهردار فعلی در صورتی که بازنشسته رسمی شهرداری تهران باشد می‌تواند به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شود؟»، به ایسنا گفت: سرپرست شهرداری تهران فقط باید از کارمندان رسمی این مجموعه باشد و امکان تعیین سرپرست از نیروهای بازنشسته شهرداری تهران وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.